Petróleo - Tópico Geral
U.S. Joins EU in Push for Iran Oil Embargo
The Obama administration and European governments are seeking help from Arab and Asian allies to reduce Iran’s oil revenue in the dispute over its nuclear program, while trying to avoid causing a surge in prices that may threaten the global economic recovery.
The most wide-ranging effort to date to target Iranian income, the strategy includes a push by France and Britain for an embargo as soon as next month on imports of Iranian oil by the 27 European Union countries. EU nations, the U.S. and Asia- Pacific allies discussed possible measures in Rome yesterday and vowed to increase pressure on Iran, the world’s No. 3 crude exporter in 2010, to abandon a suspected nuclear weapons program, according to an Italian Foreign Ministry statement.
The Obama administration sent high-ranking officials to Saudi Arabia and Israel in the last few days to discuss targeting Iran’s energy exports, and is developing plans to implement congressionally mandated sanctions on its central bank that complicate the international purchases of crude. The U.S. is also urging Japan, the No. 2 buyer of Iran’s oil, to reduce its reliance on imports from the country and discourage refiners from buying the crude by imposing tariffs, according to diplomats and analysts who are in consultation with the administration.
The prospect of a European embargo of Iranian crude helped push oil prices higher. Futures for February delivery advanced $1.45, or 1.5 percent, to settle at $98.67 a barrel today in New York.
As pessoas são tão ingénuas e tão agarradas aos seus interesses imediatos que um vigarista hábil consegue sempre que um grande número delas se deixe enganar.
Niccolò Machiavelli
http://www.facebook.com/atomez
Niccolò Machiavelli
http://www.facebook.com/atomez
Bloomberg Escreveu:Oil Surges on Speculation of Supply Disruption in Middle East
Oil rose the most in almost four weeks on speculation that supplies from the Persian Gulf would be disrupted after a report that Iran will hold drills to practice closing the Strait of Hormuz.
Futures advanced 2.4 percent as the state-run Fars news agency said Iran was planning military maneuvers at the strait, a bottleneck for Gulf shipments. Oil rose as much as 3.6 percent in intraday trading before paring gains on a denial by Iran’s Foreign Ministry that the country is closing the waterway.
...
As pessoas são tão ingénuas e tão agarradas aos seus interesses imediatos que um vigarista hábil consegue sempre que um grande número delas se deixe enganar.
Niccolò Machiavelli
http://www.facebook.com/atomez
Niccolò Machiavelli
http://www.facebook.com/atomez
JoseMSilva Escreveu:EuroVerde Escreveu:Elias Escreveu:O crude já passou os 100 USD e o gap com o brent encolheu para 9 dólares.
Pergunto-me agora porque será que o gap está a diminuir?- deve ter mais a ver com o brent.
O sinal do cem para sair por estes niveis é evidente.
Traçando uma LTA no crude vemos que está prestes a encostar nela, se não aguentar é de entrar curto.
Foi anunciada a construção de um novo pipeline para levar o WTI para o Golfo do México e o novo accionista de um pipeline que levava petróleo do golfo do méxico para o interior dos EUA vai inverter a direcção do fluxo.
No fundo vai sempre dar a uma questão de procura e oferta, neste caso teve tudo a ver com o WTI.
Tens razão, mas há que ver que a Europa também está a ter menos necessidade de brent com a actual recessão que se materializa.
Aliás julgo mesmo que o brent terá que não permitir um efeito de travão economico para o começo de uma possivel retoma.
EuroVerde Escreveu:Elias Escreveu:O crude já passou os 100 USD e o gap com o brent encolheu para 9 dólares.
Pergunto-me agora porque será que o gap está a diminuir?- deve ter mais a ver com o brent.
O sinal do cem para sair por estes niveis é evidente.
Traçando uma LTA no crude vemos que está prestes a encostar nela, se não aguentar é de entrar curto.
Foi anunciada a construção de um novo pipeline para levar o WTI para o Golfo do México e o novo accionista de um pipeline que levava petróleo do golfo do méxico para o interior dos EUA vai inverter a direcção do fluxo.
No fundo vai sempre dar a uma questão de procura e oferta, neste caso teve tudo a ver com o WTI.
- Mensagens: 3
- Registado: 21/11/2011 19:10
Elias Escreveu:O crude já passou os 100 USD e o gap com o brent encolheu para 9 dólares.
Pergunto-me agora porque será que o gap está a diminuir?- deve ter mais a ver com o brent.
O sinal do cem para sair por estes niveis é evidente.
Traçando uma LTA no crude vemos que está prestes a encostar nela, se não aguentar é de entrar curto.
Re: Opinião
Cem pt Escreveu:Nesta importante matéria-prima do Crude Oil Light Sweet cotado no Nymex não há muitas novidades a registar.
As únicas boas notícias são as de que “shortar” esta “commodity” é uma boa escolha no recente contexto e a outra novidade é que esta baixa de preços vai-se certamente reflectir nos nossos preços dos combustíveis a médio prazo, uma vez que a desvalorização do preço em dólares ultrapassa em muito a desvalorização do euro face à nota verde.
Ficam os gráficos semanais e diário com as respectivas posições coincidentes de venda aconselhadas.
BN.
Eu tb entrei Curto...que grande "ripada" ui!

So espero que isto seja uma Retracçao, e não o inicio de uma Tendencia.

Petróleo sobe para máximos de 12 meses em Nova Iorque
25 Outubro 2011 | 11:28
Andreia Major - amajor@negocios.pt
A matéria-prima está hoje a subir para um máximo de 12 meses em Nova Iorque, impulsionada pelos sinais de aumento da procura nos Estados Unidos.
O Brent do Mar do Norte, negociado em Londres, segue a perder 0,13% para 111,3 dólares por barril. Já em Nova Iorque, a tendência é inversa. O barril de crude WTI, negociado na Nymex, avança 0,99% para 92,17 dólares por barril.
O petróleo está a subir pelo terceiro dia em Nova Iorque, e atingiu hoje um máximo de 12 semanas, de acordo com a Bloomberg.
Os preços da matéria-prima estão a ser animados pelos sinais de melhoria da procura nos Estados Unidos, bem como pela expectativa positiva de que os líderes europeus irão chegar a acordo sobre o plano de resolução para a crise da dívida soberana.
O optimismo em torno destes factores, que ameaçavam o crescimento económico e travavam a procura, está a impulsionar o petróleo em Nova Iorque.
Um relatório que será divulgado hoje poderá mostrar que a confiança dos consumidores norte-americanos cresceu pelo segundo mês consecutivo, um dia antes dos líderes europeus se reunirem de novo para apresentarem o plano de resolução da crise europeia.
25 Outubro 2011 | 11:28
Andreia Major - amajor@negocios.pt
A matéria-prima está hoje a subir para um máximo de 12 meses em Nova Iorque, impulsionada pelos sinais de aumento da procura nos Estados Unidos.
O Brent do Mar do Norte, negociado em Londres, segue a perder 0,13% para 111,3 dólares por barril. Já em Nova Iorque, a tendência é inversa. O barril de crude WTI, negociado na Nymex, avança 0,99% para 92,17 dólares por barril.
O petróleo está a subir pelo terceiro dia em Nova Iorque, e atingiu hoje um máximo de 12 semanas, de acordo com a Bloomberg.
Os preços da matéria-prima estão a ser animados pelos sinais de melhoria da procura nos Estados Unidos, bem como pela expectativa positiva de que os líderes europeus irão chegar a acordo sobre o plano de resolução para a crise da dívida soberana.
O optimismo em torno destes factores, que ameaçavam o crescimento económico e travavam a procura, está a impulsionar o petróleo em Nova Iorque.
Um relatório que será divulgado hoje poderá mostrar que a confiança dos consumidores norte-americanos cresceu pelo segundo mês consecutivo, um dia antes dos líderes europeus se reunirem de novo para apresentarem o plano de resolução da crise europeia.
- Mensagens: 35428
- Registado: 5/11/2002 12:21
- Localização: Barlavento
Opinião
Nesta importante matéria-prima do Crude Oil Light Sweet cotado no Nymex não há muitas novidades a registar.
As únicas boas notícias são as de que “shortar” esta “commodity” é uma boa escolha no recente contexto e a outra novidade é que esta baixa de preços vai-se certamente reflectir nos nossos preços dos combustíveis a médio prazo, uma vez que a desvalorização do preço em dólares ultrapassa em muito a desvalorização do euro face à nota verde.
Ficam os gráficos semanais e diário com as respectivas posições coincidentes de venda aconselhadas.
BN.
As únicas boas notícias são as de que “shortar” esta “commodity” é uma boa escolha no recente contexto e a outra novidade é que esta baixa de preços vai-se certamente reflectir nos nossos preços dos combustíveis a médio prazo, uma vez que a desvalorização do preço em dólares ultrapassa em muito a desvalorização do euro face à nota verde.
Ficam os gráficos semanais e diário com as respectivas posições coincidentes de venda aconselhadas.
BN.
- Anexos
-
- Crude Oil Semanal
- Crude Oil Wk Neco Ult20111003A.png (50.45 KiB) Visualizado 7428 vezes
-
- Crude Oil Diário
- Crude Oil Neco Ult20111003.png (42.51 KiB) Visualizado 7433 vezes
O autor não assume responsabilidades por acções tomadas por quem quer que seja nem providencia conselhos de investimento. O autor não faz promessas nem oferece garantias nem sugestões, limita-se a transmitir a sua opinião pessoal. Cada um assume os seus riscos, incluindo os que possam resultar em perdas.
Citações que me assentam bem:
Sucesso é a habilidade de ir de falhanço em falhanço sem perda de entusiasmo – Winston Churchill
Há milhões de maneiras de ganhar dinheiro nos mercados. O problema é que é muito difícil encontrá-las - Jack Schwager
No soy monedita de oro pa caerle bien a todos - Hugo Chávez
O day trader trabalha para se ajustar ao mercado. O mercado trabalha para o trend trader! - Jay Brown / Commodity Research Bureau
Citações que me assentam bem:
Sucesso é a habilidade de ir de falhanço em falhanço sem perda de entusiasmo – Winston Churchill
Há milhões de maneiras de ganhar dinheiro nos mercados. O problema é que é muito difícil encontrá-las - Jack Schwager
No soy monedita de oro pa caerle bien a todos - Hugo Chávez
O day trader trabalha para se ajustar ao mercado. O mercado trabalha para o trend trader! - Jay Brown / Commodity Research Bureau
- Mensagens: 3199
- Registado: 4/3/2008 17:21
- Localização: 16
Petróleo fecha em baixa e rompe barreira dos US$ 80
O Petróleo Intermedíario do Texas (WTI, leve, de referência nos Estados Unidos) caiu 3,58% nesta sexta-feira e voltou a ficar abaixo da barreira psicológica de US$ 80, cotado a US$ 79,20 o barril, após renda dos americanos descer em agosto pela primeira vez em dois anos.
Esse retrocesso, que se refletiu em uma queda de US$ 12,2 bilhões em salários, surpreendeu amplamente os analistas, que tinham previsto um aumento de 0,1%, em linha com os dos últimos meses.
Em setembro, o WTI caiu cerca de 11%, uma queda que se produziu no meio dos temores de uma volta da recessão econômica mundial devido à crise de dívida na zona do euro e os dados macroeconômicos que apontam para um enfraquecimento da recuperação nos Estados Unidos, maior consumidor de energia do mundo junto à China.
No ano, o "ouro negro" já caiu 10,8 %.
No final da última sessão da semana na Nymex (Bolsa Mercantil de Nova York), os contratos de futuros do WTI para entrega em novembro, os de mais próximo vencimento, tinham caído US$ 2,94.
Em Londres, o preço do barril do Brent caiu 1,14%, aos US$ 102,76.
O óleo cru do Mar do Norte, de referência na Europa, para entrega em novembro, fechou no Intercontinental Exchange Futures em US$ 102,76, abaixo US$ 1,19 do fechamento do pregão anterior, quando o preço fixado foi de US$ 103,95.
Em um dia de grandes oscilações, a cotação máxima do Brent foi de US$ 104,91, e a mínima, de US$ 101,78.
http://www1.folha.uol.com.br/mercado/98 ... s-80.shtml
- A ganância dos outros poderá gerar-lhe lucros.
- A sua ganância poderá levá-lo à ruína.
- A sua ganância poderá levá-lo à ruína.
Brent, not WTI, drives US gas prices
Reuters Sep 6, 2011, 05.45am IST
US motorists and investors, hoping a glut of crude in the Midwest and big discounts for US oil futures compared with Brent will translate into cheaper motoring and relief for hard-pressed consumers, are in for a disappointment.
Prices paid by US motorists are set by Brent, not US light sweet crude futures, commonly known as West Texas Intermediate, WTI.
And from an economic perspective, it is Brent prices (still up $19, 20% since the start of the year) rather than US crude futures (down $3, 3.5%) that matter for spending patterns and the health of the economy.
Brent's resilience, despite widespread signs of a global slowdown, means US drivers and consumers cannot expect much relief from high fuel costs.
As WTI has fallen relative to Brent and other seaborne crudes, a similar gap has opened up between WTI and gasoline futures. The growing spread between Brent and WTI has a more or less direct counterpart in a growing spread between the WTI and gasoline contracts.
For outsiders, it seems counterintuitive for the cost of gasoline in the United States to be set by a European crude contract rather than a North American one. But that ignores location differences. CME's US crude contract is for light sweet oil delivered at Cushing while its gasoline contract is for blendstock delivered to New York Harbor.
While WTI suffers from the now familiar problem of being landlocked with no pipeline connection to international markets, the gasoline contract is seaborne and has more in common with Brent.
Gasoline's New York delivery location also means it represents the cost of bringing gasoline to the East Coast from Europe (or keeping gasoline in the United States rather than exporting it to Europe or Latin America), which ties the price of blendstock futures to European and international gasoline prices, and via them to Brent and other seaborne oils.
But it is not just blendstock futures that are tracking Brent rather than local crude costs. Wholesale gasoline prices (and via them retail prices) are also linked directly to European rather than Midwest crude costs.
Cheap crude around Cushing and the rest of the Midwest is fattening local refiners' margins, rather than cutting the cost of finished products. None of this should come as a surprise, since prices for products are set at the margin, and therefore by the most expensive crude streams processed by US refiners, not the cheapest.
Unfortunately, however, there is a still a tendency among analysts to speak about WTI as a US benchmark and Brent as a European one, which the uninitiated have assumed means WTI is relevant for US consumers and the economy, while Brent is relevant in Europe. Nothing could be further from the truth.
http://articles.economictimes.indiatime ... e-contract
Reuters Sep 6, 2011, 05.45am IST
US motorists and investors, hoping a glut of crude in the Midwest and big discounts for US oil futures compared with Brent will translate into cheaper motoring and relief for hard-pressed consumers, are in for a disappointment.
Prices paid by US motorists are set by Brent, not US light sweet crude futures, commonly known as West Texas Intermediate, WTI.
And from an economic perspective, it is Brent prices (still up $19, 20% since the start of the year) rather than US crude futures (down $3, 3.5%) that matter for spending patterns and the health of the economy.
Brent's resilience, despite widespread signs of a global slowdown, means US drivers and consumers cannot expect much relief from high fuel costs.
As WTI has fallen relative to Brent and other seaborne crudes, a similar gap has opened up between WTI and gasoline futures. The growing spread between Brent and WTI has a more or less direct counterpart in a growing spread between the WTI and gasoline contracts.
For outsiders, it seems counterintuitive for the cost of gasoline in the United States to be set by a European crude contract rather than a North American one. But that ignores location differences. CME's US crude contract is for light sweet oil delivered at Cushing while its gasoline contract is for blendstock delivered to New York Harbor.
While WTI suffers from the now familiar problem of being landlocked with no pipeline connection to international markets, the gasoline contract is seaborne and has more in common with Brent.
Gasoline's New York delivery location also means it represents the cost of bringing gasoline to the East Coast from Europe (or keeping gasoline in the United States rather than exporting it to Europe or Latin America), which ties the price of blendstock futures to European and international gasoline prices, and via them to Brent and other seaborne oils.
But it is not just blendstock futures that are tracking Brent rather than local crude costs. Wholesale gasoline prices (and via them retail prices) are also linked directly to European rather than Midwest crude costs.
Cheap crude around Cushing and the rest of the Midwest is fattening local refiners' margins, rather than cutting the cost of finished products. None of this should come as a surprise, since prices for products are set at the margin, and therefore by the most expensive crude streams processed by US refiners, not the cheapest.
Unfortunately, however, there is a still a tendency among analysts to speak about WTI as a US benchmark and Brent as a European one, which the uninitiated have assumed means WTI is relevant for US consumers and the economy, while Brent is relevant in Europe. Nothing could be further from the truth.
http://articles.economictimes.indiatime ... e-contract
- Mensagens: 35428
- Registado: 5/11/2002 12:21
- Localização: Barlavento
A discussão sobre preço du petróleo versus preço da gasolina já chegou aos EUA.
Curiosamente, este indivíduo diz que mesmo nos EUA é o brent e não o WTI que determina os preços.
<div><object width="576" height="324"><param name="movie" value="http://d.yimg.com/nl/techticker/breakout/player.swf"></param><param name="flashVars" value="vid=26499142&browseCarouselUI=show&"></param><param name="allowfullscreen" value="true"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed width="576" height="324" allowFullScreen="true" src="http://d.yimg.com/nl/techticker/breakout/player.swf" type="application/x-shockwave-flash" flashvars="vid=26499142&browseCarouselUI=show&"></embed></object></div>
Curiosamente, este indivíduo diz que mesmo nos EUA é o brent e não o WTI que determina os preços.
<div><object width="576" height="324"><param name="movie" value="http://d.yimg.com/nl/techticker/breakout/player.swf"></param><param name="flashVars" value="vid=26499142&browseCarouselUI=show&"></param><param name="allowfullscreen" value="true"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed width="576" height="324" allowFullScreen="true" src="http://d.yimg.com/nl/techticker/breakout/player.swf" type="application/x-shockwave-flash" flashvars="vid=26499142&browseCarouselUI=show&"></embed></object></div>
- Mensagens: 35428
- Registado: 5/11/2002 12:21
- Localização: Barlavento
Estou actualmente a testar um tipo de método de negociação sobre o crude que está-me a dar certo.
Prefiro largamente o Crude para negociar do que o Brent.
Acho que me vou ficar pelos indices e crude para os tempos futuros, só.
O tempo não está bom para acções do lado longo. O indice PSI20 é reflexo disso, o qual penso, que no minimo irá lateralizar ligeiramente abaixo dos minimos de Março2009.
Prefiro largamente o Crude para negociar do que o Brent.
Acho que me vou ficar pelos indices e crude para os tempos futuros, só.
O tempo não está bom para acções do lado longo. O indice PSI20 é reflexo disso, o qual penso, que no minimo irá lateralizar ligeiramente abaixo dos minimos de Março2009.
The WTI-Brent crude spread rose to a record high of 26.6 today amid signs that it will take longer than previously expected for Libyan oil production to resume.
http://hken.ibtimes.com/articles/209129 ... w-high.htm
http://hken.ibtimes.com/articles/209129 ... w-high.htm
- Mensagens: 35428
- Registado: 5/11/2002 12:21
- Localização: Barlavento
Várias pessoas têm escrito neste tópico a perguntar quais as razões para o crescente diferencial de preços entre o Brent e o WTI Crude.
Sugiro a leitura deste artigo - embora não seja o primeiro que aparece sobre este assunto, explica o problema de uma forma bastante clara.
http://www.investmentu.com/2011/Septemb ... marks.html
Sugiro a leitura deste artigo - embora não seja o primeiro que aparece sobre este assunto, explica o problema de uma forma bastante clara.
http://www.investmentu.com/2011/Septemb ... marks.html
- Mensagens: 35428
- Registado: 5/11/2002 12:21
- Localização: Barlavento
U.S. Gulf Crude Premiums Strengthen as WTI-Brent Gap Widens
By Aaron Clark - Sep 2, 2011 6:52 PM GMT
U.S. Gulf crude premiums strengthened after the U.S. benchmark West Texas Intermediate’s discount to Brent widened.
The gap between WTI and Brent October contracts increased $1.45 to $26.81 a barrel at 1:25 p.m. in New York. The spread settled Aug. 19 at a record margin of $26.21.
When Brent increases versus WTI, it strengthens the value of low-sulfur U.S. grades that compete with West African oil priced against the European benchmark.
Light Louisiana Sweet’s premium increased 20 cents to $27.20 over benchmark West Texas Intermediate at 12:10 p.m. in New York, according to data compiled by Bloomberg. Heavy Louisiana Sweet’s premium was unchanged at $30 a barrel.
Among sour, or high-sulfur, grades, the premium for Mars Blend added 60 cents to $25.50 while Poseidon strengthened 70 cents to $25.30 a barrel over WTI.
Southern Green Canyon’s premium added 50 cents to $23.50 a barrel. West Texas Sour’s discount narrowed 5 cents to 70 cents below WTI. Thunder Horse’s premium increased 80 cents to $27.50 above the benchmark.
The premium for Syncrude was unchanged at $10 a barrel. Syncrude is a light, low-sulfur synthetic oil derived from the tar sands in Alberta.
The discount for Western Canada Select was unchanged at $11.25 a barrel.
To contact the reporter on this story: Aaron Clark in New York at aclark27@bloomberg.net
By Aaron Clark - Sep 2, 2011 6:52 PM GMT
U.S. Gulf crude premiums strengthened after the U.S. benchmark West Texas Intermediate’s discount to Brent widened.
The gap between WTI and Brent October contracts increased $1.45 to $26.81 a barrel at 1:25 p.m. in New York. The spread settled Aug. 19 at a record margin of $26.21.
When Brent increases versus WTI, it strengthens the value of low-sulfur U.S. grades that compete with West African oil priced against the European benchmark.
Light Louisiana Sweet’s premium increased 20 cents to $27.20 over benchmark West Texas Intermediate at 12:10 p.m. in New York, according to data compiled by Bloomberg. Heavy Louisiana Sweet’s premium was unchanged at $30 a barrel.
Among sour, or high-sulfur, grades, the premium for Mars Blend added 60 cents to $25.50 while Poseidon strengthened 70 cents to $25.30 a barrel over WTI.
Southern Green Canyon’s premium added 50 cents to $23.50 a barrel. West Texas Sour’s discount narrowed 5 cents to 70 cents below WTI. Thunder Horse’s premium increased 80 cents to $27.50 above the benchmark.
The premium for Syncrude was unchanged at $10 a barrel. Syncrude is a light, low-sulfur synthetic oil derived from the tar sands in Alberta.
The discount for Western Canada Select was unchanged at $11.25 a barrel.
To contact the reporter on this story: Aaron Clark in New York at aclark27@bloomberg.net
- Mensagens: 35428
- Registado: 5/11/2002 12:21
- Localização: Barlavento
JCS Escreveu:O aspecto gráfico dessa plataforma é muito agradável. IG Markets?
JCS
Yes. Também aprecio o aspecto dos gráficos desta plataforma.
Podes produzir gráficos para qualquer activo financeiro com as seguintes unidades temporais: 1, 2, 3, 5, 10, 15, 30 minutos; 1, 2, 3 ou 4 horas; diário.
- Mensagens: 35428
- Registado: 5/11/2002 12:21
- Localização: Barlavento
O aspecto gráfico dessa plataforma é muito agradável. IG Markets?
JCS
JCS
---Tudo o que for por mim escrito expressa apenas a minha opinião pessoal e não é uma recomendação de investimento de qualquer tipo---
https://twitter.com/JCSTrendTrading
"We can confidently predict yesterdays price. Everything else is unknown."
"Every trade is a test"
"Price is the aggregation of everyone's expectations"
"I don't define a good trade as a trade that makes money. I define a good trade as a trade where I did the right thing". (Trend Follower Kevin Bruce, $5000 to $100.000.000 in 25 years).
https://twitter.com/JCSTrendTrading
"We can confidently predict yesterdays price. Everything else is unknown."
"Every trade is a test"
"Price is the aggregation of everyone's expectations"
"I don't define a good trade as a trade that makes money. I define a good trade as a trade where I did the right thing". (Trend Follower Kevin Bruce, $5000 to $100.000.000 in 25 years).
Quem está ligado: