Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
A tesla a deixar dois gaps lá em cima...
Será para fechar a curtíssimo prazo
Reentrei hoje após saída da Meta que anda a namorar aquela resistência e fronteira de gap enorme
Será para fechar a curtíssimo prazo
Reentrei hoje após saída da Meta que anda a namorar aquela resistência e fronteira de gap enorme
Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
"Elon Musk says Tesla may have to get into the lithium business because costs are so ‘insane’"
https://www.cnbc.com/2022/04/08/elon-mu ... ectly.html
https://www.cnbc.com/2022/04/08/elon-mu ... ectly.html
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
É sabido que a médio prazo as matérias primas vão ser bastante escassas para veículos eléctricos e a TSLA está há muito tempo em território bolha.
A análise tecnica não sendo a minha praia, parece-me que nos próximos 2 meses a TSLA pode corrigir como fez nos 2 últimos topos. Tem um gap e o RSI está bastante puxadinho também. Alguém que perceba mais de AT pode dar a sua opinião? Estou a estudar uma forma de apostar na queda mas ainda não me decidi quanto ao timing. Se puts a 3 meses ou mais a longo prazo...
A análise tecnica não sendo a minha praia, parece-me que nos próximos 2 meses a TSLA pode corrigir como fez nos 2 últimos topos. Tem um gap e o RSI está bastante puxadinho também. Alguém que perceba mais de AT pode dar a sua opinião? Estou a estudar uma forma de apostar na queda mas ainda não me decidi quanto ao timing. Se puts a 3 meses ou mais a longo prazo...
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Tenho que assumir que quem ficou na Tesla está de parabéns! Comprei a 816 e vendi com percas e depois foi aos 1040... coisas da vida
Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Por enquanto, a Tesla está e mantém-se em tendência descendente ...Mas é estar muito atento pois pode inverter...
Nos próximos tempos, com a escassez de materiais e o preço dos carros a subirem (devido a essa escassez) e acrescidos do factor inflação, não vejo motivo para aumentarem as vendas...
Por parvoíce não apanhei esta subida pois estava a vê-la perto dos 550 dólares e aí sim poderei reentrar mais, se quebrar este suporte espero por ela pelos 413 dólares.
Estou mais interessado no Facebook e na EDF...Por agora.
Nos próximos tempos, com a escassez de materiais e o preço dos carros a subirem (devido a essa escassez) e acrescidos do factor inflação, não vejo motivo para aumentarem as vendas...
Por parvoíce não apanhei esta subida pois estava a vê-la perto dos 550 dólares e aí sim poderei reentrar mais, se quebrar este suporte espero por ela pelos 413 dólares.
Estou mais interessado no Facebook e na EDF...Por agora.
Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
boa noite
deixo abaixo 3 gráficos da tesla inc. que atestam da sua situação técnica no momento.
revólver.
deixo abaixo 3 gráficos da tesla inc. que atestam da sua situação técnica no momento.
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negoceia aquilo que vês e não aquilo que pensas.
Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Breaking News: Tesla gets final approval for Giga Berlin
Power Materials News | March 4, 2022
German authorities have finally approved Tesla’s mammoth $5.5 billion project in Grünheide, in the state of Brandenburg, Kallanish reports.
Both the state and federal governments confirmed on Friday the approval notice was granted with around 400 conditions. This means Tesla can continue its construction works and other activities, but operations will only be allowed to start after “several conditions” are met and checked by responsible authorities.
Such conditions include the installation of measuring devices for air pollutants and precautions for fire protection and accidents. A timeframe for production start-up is yet to be announced by Tesla, following its previous plan to open Berlin Giga last summer.
The final approval covers a project designed to produce up to 500,000 Model Y per year, as well as undisclosed battery manufacturing. It includes aluminium smelting plants and an aluminium foundry; plants for surface treatment, heat generation and storage. The facility also includes an operational wastewater treatment plant, fire brigade equipment house and laboratories and workshops.
“The Tesla approval process is unusual in several ways,” says environment minister Axel Vogel. “In a comparatively short time, the State Office for the Environment [LfU] inspected and approved not just a factory, but an entire industrial area with several large-scale plants and repeated public participation.”
The process started in January 2020 and had several changes along the way. It received 813 objections mostly from environmentalists concerned about its impact on local habitat, water and air. In its 536-page decision, the LfU says Tesla must reforest nearly 318 hectares by year-end and another 319 hectares by the end of 2025. Additionally, the carmaker has to install 90 nesting aids for birds, 60 bat boxes and alternative quarters for reptiles such as sand lizards and smooth snakes.
“The Tesla settlement is a showcase project,” comments economics minister Jörg Steinbach. “Tesla is an investor who was willing to take extensive risks and who in turn also contributed to the acceleration [of investments in the region] … I’m firmly convinced that the Tesla project will have a pull effect for years to come.”
Power Materials News | March 4, 2022
German authorities have finally approved Tesla’s mammoth $5.5 billion project in Grünheide, in the state of Brandenburg, Kallanish reports.
Both the state and federal governments confirmed on Friday the approval notice was granted with around 400 conditions. This means Tesla can continue its construction works and other activities, but operations will only be allowed to start after “several conditions” are met and checked by responsible authorities.
Such conditions include the installation of measuring devices for air pollutants and precautions for fire protection and accidents. A timeframe for production start-up is yet to be announced by Tesla, following its previous plan to open Berlin Giga last summer.
The final approval covers a project designed to produce up to 500,000 Model Y per year, as well as undisclosed battery manufacturing. It includes aluminium smelting plants and an aluminium foundry; plants for surface treatment, heat generation and storage. The facility also includes an operational wastewater treatment plant, fire brigade equipment house and laboratories and workshops.
“The Tesla approval process is unusual in several ways,” says environment minister Axel Vogel. “In a comparatively short time, the State Office for the Environment [LfU] inspected and approved not just a factory, but an entire industrial area with several large-scale plants and repeated public participation.”
The process started in January 2020 and had several changes along the way. It received 813 objections mostly from environmentalists concerned about its impact on local habitat, water and air. In its 536-page decision, the LfU says Tesla must reforest nearly 318 hectares by year-end and another 319 hectares by the end of 2025. Additionally, the carmaker has to install 90 nesting aids for birds, 60 bat boxes and alternative quarters for reptiles such as sand lizards and smooth snakes.
“The Tesla settlement is a showcase project,” comments economics minister Jörg Steinbach. “Tesla is an investor who was willing to take extensive risks and who in turn also contributed to the acceleration [of investments in the region] … I’m firmly convinced that the Tesla project will have a pull effect for years to come.”
“Buy high, sell higher...”.
Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Mas la esta os carros podem nem ser o core business da Tesla.
Musk: Robots to be bigger business than Tesla cars
Agora sim um aplauso para o Musk, isto sim e revolucionario!
So o facto de referir a AGI vai inspirar muita gente a perseguir esse sonho. Embora eu acredite que existe ja na actualidade uma competiçao entre USA e China no sentido de ser o primeiro a desenvolver esta tech.
Com os olhos no presente a Tesla conseguiu ressaltar novamente na LTA ressuscitando dos mortos e isso e um grande sinal de força para os touros!
Musk: Robots to be bigger business than Tesla cars
Agora sim um aplauso para o Musk, isto sim e revolucionario!
Mr Musk told investors the humanoid robot's first application would be at a Tesla plant "moving parts around the factory, or something like that".
But in the future, he sees it helping solve labour shortages.
And earlier this week, he tweeted: "Tesla AI might play a role in AGI [artificial general intelligence], given that it trains against the outside world, especially with the advent of Optimus".
So o facto de referir a AGI vai inspirar muita gente a perseguir esse sonho. Embora eu acredite que existe ja na actualidade uma competiçao entre USA e China no sentido de ser o primeiro a desenvolver esta tech.
Com os olhos no presente a Tesla conseguiu ressaltar novamente na LTA ressuscitando dos mortos e isso e um grande sinal de força para os touros!
“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent, but rather the one most adaptable to change.”
― Leon C. Megginson
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Na minha opinião no curto prazo tendência descendente. Rejeição de novos máximos com o lower low e com uma reação ao fundo do canal na minha opinião só terá interesse se fizesse nos máximos que duvido....
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
boa tarde
deixo ficar abaixo uma actualização da situação técnica da tesla inc.
revólver
deixo ficar abaixo uma actualização da situação técnica da tesla inc.
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negoceia aquilo que vês e não aquilo que pensas.
Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
BearManBull Escreveu:Pode realmente estar a terminar o bull market na Tesla...
Bar ha muito tempo que esta tudo louco, esta treta das alternativas vem por ondas a cada decada. O problema e que nunca trazem nada de substancialmente revolucionario. Carros a baterias que duram menos que carros normais, que demoram horas a carregar. Paines solares e eolicas que precisam de ser substituidas a cada dezenas de anos e perdem eficiencia a cada ano que passa...
A Apple sempre se safou porque qualquer um pode andar a juntar uns trocos ao longo do ano para comprar o iPhone. Um Tesla e outra historia, sao estupidamente caros, um artigo ao nivel de preço dos topos de gama convencionais e que oferece muito menos.
Sim eu sei, mas a medida que o dinheiro vai ficado mais caro haverá obrigatoriamente mais rigor nas escolhas e investimentos que se fazem. A inflação já vem muito tarde o que vai tornar mais penoso para alguns ativos…é mais por aí….
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Pode realmente estar a terminar o bull market na Tesla...
Bar ha muito tempo que esta tudo louco, esta treta das alternativas vem por ondas a cada decada. O problema e que nunca trazem nada de substancialmente revolucionario. Carros a baterias que duram menos que carros normais, que demoram horas a carregar. Paines solares e eolicas que precisam de ser substituidas a cada dezenas de anos e perdem eficiencia a cada ano que passa...
A Apple sempre se safou porque qualquer um pode andar a juntar uns trocos ao longo do ano para comprar o iPhone. Um Tesla e outra historia, sao estupidamente caros, um artigo ao nivel de preço dos topos de gama convencionais e que oferece muito menos.
Bar ha muito tempo que esta tudo louco, esta treta das alternativas vem por ondas a cada decada. O problema e que nunca trazem nada de substancialmente revolucionario. Carros a baterias que duram menos que carros normais, que demoram horas a carregar. Paines solares e eolicas que precisam de ser substituidas a cada dezenas de anos e perdem eficiencia a cada ano que passa...
A Apple sempre se safou porque qualquer um pode andar a juntar uns trocos ao longo do ano para comprar o iPhone. Um Tesla e outra historia, sao estupidamente caros, um artigo ao nivel de preço dos topos de gama convencionais e que oferece muito menos.
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
rg7803 Escreveu:Bar38 Escreveu:Está miséria de resultados para uma construtora que vale mais em bolsa que todas as outras juntas. Na minha opinião está tudo louco…
Bom dia.
Porque achaste os resultados uma "miséria", podes consubstanciar?
Concordo com a parte de a empresa estar cara, ter múltiplos elevados, mas não entendi a tua avaliação. Se puderes desenvolve um pouco.
Obrigado.
Assim por alto porque agora não consigo consultar só a VW no 1 trimestre deste ano teve o dobro….
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Bar38 Escreveu:Está miséria de resultados para uma construtora que vale mais em bolsa que todas as outras juntas. Na minha opinião está tudo louco…
Bom dia.
Porque achaste os resultados uma "miséria", podes consubstanciar?
Concordo com a parte de a empresa estar cara, ter múltiplos elevados, mas não entendi a tua avaliação. Se puderes desenvolve um pouco.
Obrigado.
“Buy high, sell higher...”.
Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Está miséria de resultados para uma construtora que vale mais em bolsa que todas as outras juntas. Na minha opinião está tudo louco…
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Apesar de queda >20% o bull parece intacto.
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Tesla posts record revenue and profits in third quarter
https://www.cnbc.com/2021/10/20/tesla-t ... -2021.html
"Key Points
Tesla reported third-quarter earnings after the bell Wednesday, and it’s a beat on both the top and bottom lines.
The record results were driven by improved gross margins of 30.5% on its automotive business and 26.6% overall, both of which are records for at least the last five quarters.
The company’s stock dropped less than a point after hours on the results.
Tesla reported third-quarter earnings after the bell Wednesday, and it’s a beat on both the top and bottom lines.
The company’s stock dropped by 1.5% after hours. Here are the results.
Earnings per share (adjusted): $1.86 vs $1.59 expected per Refinitiv
Revenue: $13.76 billion vs $13.63 billion expected per Refinitiv
The company reported $1.62 billion in (GAAP) net income for the quarter, the second time it has surpassed $1 billion. In the year-ago quarter, net income was $331 million.
The record results were driven by improved gross margins of 30.5% on its automotive business and 26.6% overall, both of which are records for at least the last five quarters.
Automotive revenue rose to $12.06 billion and costs of automotive revenue amounted to $8.38 billion for the quarter.
Tesla also generated $806 million in revenue from its energy business, which combines solar and energy storage products, and $894 million in services and other revenue, which includes vehicle maintenance and repairs, auto insurance and sales of Tesla-branded merchandise among other things, Tesla has disclosed in past financial filings.
For its energy and storage business, costs of revenue rose to the highest number in the last five quarters to $803 million during the third quarter.
In a shareholder deck that Tesla released before a call to discuss Q3 results, the company said, “A variety of challenges, including semiconductor shortages, congestion at ports and rolling blackouts, have been impacting our ability to keep factories running at full speed.”
Even with those issues, the company reiterated prior guidance that it expects to “achieve 50% average annual growth in vehicle deliveries” over a multi-year horizon.
During the third quarter, Tesla recorded a $51 million impairment related to its investment in bitcoin, which it reported under “restructuring and other” expenses.
Tesla had previously disclosed deliveries of 241,300 electric vehicles and production of 237,823 vehicles during the period ending September 30, 2021.
Unlike other automakers, Tesla’s sales rose during the quarter, setting a new company record, despite chip shortages and supply chain challenges weighing on the industry. (Deliveries are the closest approximation of sales that Tesla reports.)
Many other automakers have reported record profits during the semiconductor chip shortage due to resilient consumer demand, but they have not been able to produce better sales due to the supplier constraints.
In a Q3 2021 shareholder deck, Tesla remained non-committal on the start date for production of the hotly anticipated Cybertruck. The company is saying only that production of the non-traditional truck will begin at some point after Model Y production commences in Austin, where Tesla is building a new vehicle assembly plant.
Tesla also said in the deck that for all of its standard range vehicles, it will be “shifting to Lithium Iron Phosphate (LFP) battery chemistry globally.”
Previously, Tesla used lithium-ion battery cells with a nickel cathode in its standard range vehicles made for customers in North America. Because iron is more abundant than raw materials used in other lithium-ion battery cells, like nickel and cobalt, LFP batteries are generally more affordable to produce.
The two top producers of these types of battery cells are CATL and BYD in China. Tesla is already procuring batteries from CATL, the companies previously revealed.
Analysts asked Tesla executives on Wednesday if they were planning to procure all their LFP batteries from China. Tesla senior vice president of powertrain and energy engineering, Drew Baglino, said ultimately the company’s goal is to “localize” production of cars and batteries as much as possible to the continents where it makes cars. That goal extends to battery cells, he suggested.
Shareholders also asked Tesla how the company would deal with a stricter-seeming or more critical federal vehicle safety regulator.
The National Highway Traffic and Safety Administration is currently investigating Tesla for possible safety defects in its Autopilot driver assistance system after a string of crashes that involved Tesla drivers colliding with parked, first-responder vehicles while using Autopilot.
Tesla’s vice president of vehicle engineering Lars Moravy spoke of Tesla’s relationship with NHTSA as a partnership on Wednesday’s call. “We always cooperate fully with NHTSA,” Moravy said. As NHTSA figures out the rules and regulations for vehicles with more features enabled by software, he added, “We’re happy to be a part of that journey.”
The comments stood in contrast to remarks by Tesla CEO Elon Musk. Previously, Musk accused the Biden administration of anti-Tesla bias in general.
And this week, Musk griped about a new NHTSA safety advisor, Missy Cummings, to his tens of millions of followers on Twitter.
A Duke University engineering and computer science professor, Cummings was previously critical of Tesla’s approach with the driver assistance systems that it markets as Autopilot and Full Self-Driving options. Neither system makes Tesla vehicles autonomous, or safe for use without a driver at the wheel.
“Objectively, her track record is extremely biased against Tesla,” Musk wrote.
US Transportation Secretary Pete Buttigieg said at a press event on Wednesday, “He’s welcome to call me if he’s concerned.”
Last quarter, Musk said he would no longer lead earnings calls by default.
The bombastic CEO chose not to address shareholders and analysts on Wednesday, and the earnings call was relatively dry compared to prior quarterly calls when Musk famously insulted analysts, or called pandemic related health orders fascist."
https://www.cnbc.com/2021/10/20/tesla-t ... -2021.html
"Key Points
Tesla reported third-quarter earnings after the bell Wednesday, and it’s a beat on both the top and bottom lines.
The record results were driven by improved gross margins of 30.5% on its automotive business and 26.6% overall, both of which are records for at least the last five quarters.
The company’s stock dropped less than a point after hours on the results.
Tesla reported third-quarter earnings after the bell Wednesday, and it’s a beat on both the top and bottom lines.
The company’s stock dropped by 1.5% after hours. Here are the results.
Earnings per share (adjusted): $1.86 vs $1.59 expected per Refinitiv
Revenue: $13.76 billion vs $13.63 billion expected per Refinitiv
The company reported $1.62 billion in (GAAP) net income for the quarter, the second time it has surpassed $1 billion. In the year-ago quarter, net income was $331 million.
The record results were driven by improved gross margins of 30.5% on its automotive business and 26.6% overall, both of which are records for at least the last five quarters.
Automotive revenue rose to $12.06 billion and costs of automotive revenue amounted to $8.38 billion for the quarter.
Tesla also generated $806 million in revenue from its energy business, which combines solar and energy storage products, and $894 million in services and other revenue, which includes vehicle maintenance and repairs, auto insurance and sales of Tesla-branded merchandise among other things, Tesla has disclosed in past financial filings.
For its energy and storage business, costs of revenue rose to the highest number in the last five quarters to $803 million during the third quarter.
In a shareholder deck that Tesla released before a call to discuss Q3 results, the company said, “A variety of challenges, including semiconductor shortages, congestion at ports and rolling blackouts, have been impacting our ability to keep factories running at full speed.”
Even with those issues, the company reiterated prior guidance that it expects to “achieve 50% average annual growth in vehicle deliveries” over a multi-year horizon.
During the third quarter, Tesla recorded a $51 million impairment related to its investment in bitcoin, which it reported under “restructuring and other” expenses.
Tesla had previously disclosed deliveries of 241,300 electric vehicles and production of 237,823 vehicles during the period ending September 30, 2021.
Unlike other automakers, Tesla’s sales rose during the quarter, setting a new company record, despite chip shortages and supply chain challenges weighing on the industry. (Deliveries are the closest approximation of sales that Tesla reports.)
Many other automakers have reported record profits during the semiconductor chip shortage due to resilient consumer demand, but they have not been able to produce better sales due to the supplier constraints.
In a Q3 2021 shareholder deck, Tesla remained non-committal on the start date for production of the hotly anticipated Cybertruck. The company is saying only that production of the non-traditional truck will begin at some point after Model Y production commences in Austin, where Tesla is building a new vehicle assembly plant.
Tesla also said in the deck that for all of its standard range vehicles, it will be “shifting to Lithium Iron Phosphate (LFP) battery chemistry globally.”
Previously, Tesla used lithium-ion battery cells with a nickel cathode in its standard range vehicles made for customers in North America. Because iron is more abundant than raw materials used in other lithium-ion battery cells, like nickel and cobalt, LFP batteries are generally more affordable to produce.
The two top producers of these types of battery cells are CATL and BYD in China. Tesla is already procuring batteries from CATL, the companies previously revealed.
Analysts asked Tesla executives on Wednesday if they were planning to procure all their LFP batteries from China. Tesla senior vice president of powertrain and energy engineering, Drew Baglino, said ultimately the company’s goal is to “localize” production of cars and batteries as much as possible to the continents where it makes cars. That goal extends to battery cells, he suggested.
Shareholders also asked Tesla how the company would deal with a stricter-seeming or more critical federal vehicle safety regulator.
The National Highway Traffic and Safety Administration is currently investigating Tesla for possible safety defects in its Autopilot driver assistance system after a string of crashes that involved Tesla drivers colliding with parked, first-responder vehicles while using Autopilot.
Tesla’s vice president of vehicle engineering Lars Moravy spoke of Tesla’s relationship with NHTSA as a partnership on Wednesday’s call. “We always cooperate fully with NHTSA,” Moravy said. As NHTSA figures out the rules and regulations for vehicles with more features enabled by software, he added, “We’re happy to be a part of that journey.”
The comments stood in contrast to remarks by Tesla CEO Elon Musk. Previously, Musk accused the Biden administration of anti-Tesla bias in general.
And this week, Musk griped about a new NHTSA safety advisor, Missy Cummings, to his tens of millions of followers on Twitter.
A Duke University engineering and computer science professor, Cummings was previously critical of Tesla’s approach with the driver assistance systems that it markets as Autopilot and Full Self-Driving options. Neither system makes Tesla vehicles autonomous, or safe for use without a driver at the wheel.
“Objectively, her track record is extremely biased against Tesla,” Musk wrote.
US Transportation Secretary Pete Buttigieg said at a press event on Wednesday, “He’s welcome to call me if he’s concerned.”
Last quarter, Musk said he would no longer lead earnings calls by default.
The bombastic CEO chose not to address shareholders and analysts on Wednesday, and the earnings call was relatively dry compared to prior quarterly calls when Musk famously insulted analysts, or called pandemic related health orders fascist."
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
bom dia
seguindo o fio condutor das análises técnicas colocadas acima, e depois da não concretização do target da bull flag que a tesla esteve a desenvolver, pelo menos na sua totalidade, deixo abaixo uma actualização à sua análise técnica com um posssível padrão que poderá estar a criar.
revólver
seguindo o fio condutor das análises técnicas colocadas acima, e depois da não concretização do target da bull flag que a tesla esteve a desenvolver, pelo menos na sua totalidade, deixo abaixo uma actualização à sua análise técnica com um posssível padrão que poderá estar a criar.
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negoceia aquilo que vês e não aquilo que pensas.
Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Jarbas83 Escreveu:Já subia 7% no pré-market...
Pois ...assim é sem chance
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
boa tarde
no seguimento dos posts anteriores acerca do comportamento técnico de hoje da tesla, deixo abaixo a minha opinião.
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no seguimento dos posts anteriores acerca do comportamento técnico de hoje da tesla, deixo abaixo a minha opinião.
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Já subia 7% no pré-market...
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Abertura em Gap up volume brutal em 2h de negociação a subir mais de 10%...que loucura....
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Interessante o comportamento da Tesla....
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
boa noite
no seguimento das análises técnicas colocadas acima à tesla deixo abaixo 3 gráficos que nos poderão elucidar da sua situação técnica actual.
depois de atingir o target da base que esteve a construir ($1250) e sobrecomprada, corrigiu.
a questão que se coloca neste momento, e perante a evolução técnica da última semana, é saber se vai ganhar suporte no ponto médio da vela semanal que construiu a seguir ao bullish breakout da base, ou se, pelo contrário, vem fechar o gap antes de continuar o seu movimento ascendente.
tecnicamente continua a ter uma contagem horizontal activa nos $1650 no seu gráfico diário 5 x3 point & figure.
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no seguimento das análises técnicas colocadas acima à tesla deixo abaixo 3 gráficos que nos poderão elucidar da sua situação técnica actual.
depois de atingir o target da base que esteve a construir ($1250) e sobrecomprada, corrigiu.
a questão que se coloca neste momento, e perante a evolução técnica da última semana, é saber se vai ganhar suporte no ponto médio da vela semanal que construiu a seguir ao bullish breakout da base, ou se, pelo contrário, vem fechar o gap antes de continuar o seu movimento ascendente.
tecnicamente continua a ter uma contagem horizontal activa nos $1650 no seu gráfico diário 5 x3 point & figure.
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Re: Nasdaq - Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA)
Há um ano e meio que nao vendia Teslas. Hoje vou vender 90% da posição remanescente no pre-market, depois de um AH a potenciar abertura em negativos (20% apenas da minha posição original com 6 anos) - 10% ficam para memória fotográfica para décadas como tenho em Altri, e já comprei 1 Put OTM a $990 via E-trade.
Como "Musketeer", continuarei sempre a achar que Tesla é mais do que uma companhia de EV's, de FSD, de battery packs, de AI e de solar roofs, liderando a revolução energética e de AI que vai transformar o Mundo, a par com a Space X (até 2050). Continuo a acreditar que, independentemente dos crashes, guerras e recessões vai valer $3000 por ação até 2025 (e $7000 até 2031).
Dito isto, a companhia está sobreavaliada no presente - RSI num topo absoluto, já tão distante dos 70, MACD e ADX assustadores - 1.216T$ ou 18X Ford Market cap, Subiu depressa e com FOMO demais. Após superar os $1200, agora espero uma refrescante correção para um intervalo $1020 a $890. Apartir dos $910 começaria a recomprar.
Fatores que podem lixar a minha tese e a carteira: Stock split, anúncio extemporâneo do início de produção oficial das GigaF de Berlin e de Austin (nesse caso, não voltarei a reentrar em 2021).
Como "Musketeer", continuarei sempre a achar que Tesla é mais do que uma companhia de EV's, de FSD, de battery packs, de AI e de solar roofs, liderando a revolução energética e de AI que vai transformar o Mundo, a par com a Space X (até 2050). Continuo a acreditar que, independentemente dos crashes, guerras e recessões vai valer $3000 por ação até 2025 (e $7000 até 2031).
Dito isto, a companhia está sobreavaliada no presente - RSI num topo absoluto, já tão distante dos 70, MACD e ADX assustadores - 1.216T$ ou 18X Ford Market cap, Subiu depressa e com FOMO demais. Após superar os $1200, agora espero uma refrescante correção para um intervalo $1020 a $890. Apartir dos $910 começaria a recomprar.
Fatores que podem lixar a minha tese e a carteira: Stock split, anúncio extemporâneo do início de produção oficial das GigaF de Berlin e de Austin (nesse caso, não voltarei a reentrar em 2021).
- Anexos
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- TESLA overbought RSI + macd + ADX correção provável para $1020 a $890 será invalidada apenas por stock split ou início produção Berlin+Austin.png (32.13 KiB) Visualizado 15365 vezes
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