Outros sites Medialivre
Caldeirão da Bolsa

EDP - Tópico Geral

Espaço dedicado a todo o tipo de troca de impressões sobre os mercados financeiros e ao que possa condicionar o desempenho dos mesmos.

Re: EDP - Tópico Geral

por serdom » 15/3/2025 21:58

eu já estive errado antes, e posso estar novamente, mas na escala semanal o canal ascendente está impecável, e o MACD dá sinais de recuperação.
vejo um potencial de subida até ao topo do canal de 18%. bonito mesmo era chegar lá e romper este ciclo de descidas que não parece ter fim.
Anexos
TradingView_Screenshot_1742069409898.jpg

Registado: 21/8/2011 19:31

por BenjaminMartins » 15/3/2025 16:08

Registado: 12/1/2008 0:35

por SalvaFP » 14/3/2025 18:38

acho vai andar entre os 2.9 e os 3.3 o ano inteiro...se fechar o ano nos 3.3 depois de pagar o dividendo de 0.2 era bom
a 2 ou 3 anos acho ter maior potencial talvez acima dos 4 euros

Registado: 3/7/2023 13:03

por V99 » 14/3/2025 18:11

Pageup Escreveu:
SalvaFP Escreveu:acho barata..dividendo seguro, negocio seguro
Possibilidade de fusão ..recompra acoes...

Mas a malta segue os analistas ||

Há pouco vendi o que tinha na Mota e comprei EDP, isto é como os pratos da balança...na mota já encaixei, aqui a este preço vou encaixar???não sei.... :lol:

Isto é como um copo meio cheio ou meio vazio.
A EDP ainda continua no limbo, não sei se subo não sei se desço. Fez 2 tentativas de ultrapassar os 3.20€ mas sem sucesso.
Vamos ver o que a próxima semana nos reserva, tenho algumas em carteira, mas acho que tão cedo não vamos assistir a grandes recuperações.
Pode ser que surja alguma noticia para os lados do tio Sam, visto as Chevrons e outras que tais estarem a virar o bico ao prego e apostarem no gás natural para fazer face a necessidade dos data centers e olhem para o negócio da EDPR USA como sendo apetecível.

Registado: 29/11/2007 14:05

por Pageup » 14/3/2025 16:12

SalvaFP Escreveu:acho barata..dividendo seguro, negocio seguro

Há pouco vendi o que tinha na Mota e comprei EDP, isto é como os pratos da balança...na mota já encaixei, aqui a este preço vou encaixar???não sei.... :lol:

Registado: 1/4/2019 10:52

por SalvaFP » 14/3/2025 14:17

acho barata..dividendo seguro, negocio seguro

por BenjaminMartins » 14/3/2025 14:08

caldeirum Escreveu:
Ferreiratrade Escreveu:
caldeirum Escreveu:Chile, um país politicamente e socialmente moderado. O que pode correr mal?

Está a ser sarcastico ou não? Ou é outra possivel colombia? Atenção eu nada sei em concreto sobre a politica chilena. Só sei que a REN também por lá anda e nada mais.

O sarcasmo escrito nem sempre é fácil de identificar. Eu sei.
Era sarcasmo.

Seguramente a Edp terá aprendido alguma coisa com os erros do passado.

A francesa Engie também está a investir no Chile segundo a mesma fonte de informação.

Quando a Edp ou qualquer outra passa por uma fase “difícil” em termos bolsistas é fácil atirar larachas.

Registado: 12/1/2008 0:35

por caldeirum » 13/3/2025 21:02

Ferreiratrade Escreveu:
caldeirum Escreveu:Chile, um país politicamente e socialmente moderado. O que pode correr mal?

Está a ser sarcastico ou não? Ou é outra possivel colombia? Atenção eu nada sei em concreto sobre a politica chilena. Só sei que a REN também por lá anda e nada mais.

O sarcasmo escrito nem sempre é fácil de identificar. Eu sei.
Era sarcasmo.
"A Guerra é a continuação da política por outros meios"
Carl von Clausewitz 1780 -1831

Registado: 14/10/2021 22:31

por Ferreiratrade » 13/3/2025 18:33

Registado: 4/11/2019 21:29

por caldeirum » 13/3/2025 18:17

Chile, um país politicamente e socialmente moderado. O que pode correr mal?
"A Guerra é a continuação da política por outros meios"
Carl von Clausewitz 1780 -1831

Registado: 14/10/2021 22:31

por Goya777 » 13/3/2025 18:14

Totalmente. Seria uma boa soluçao e permitiria reverter parte das provisoes

Registado: 17/7/2014 22:33

por Ferreiratrade » 13/3/2025 15:54

PXYC Escreveu:projectos no Chile

https://www.redimin.cl/edp-lanza-proyec ... leo/?amp=1

La empresa de origen portugués EDP ha presentado un nuevo proyecto al Servicio de Evaluación Ambiental (SEA) para la construcción de un parque híbrido eólico y solar en la comuna de Taltal, Región de Antofagasta. El proyecto, valuado en US$750 millones, tendría una vida útil de 35 años y una capacidad instalada de 539 MW, según el Estudio de Impacto Ambiental (EIA).

Podiam aproveitar as eólicas que estão "estacionadas" na Colombia para esse projecto. Seria benéfico e mais eficiente.

Registado: 4/11/2019 21:29

por PXYC » 13/3/2025 12:48

projectos no Chile

https://www.redimin.cl/edp-lanza-proyec ... leo/?amp=1

La empresa de origen portugués EDP ha presentado un nuevo proyecto al Servicio de Evaluación Ambiental (SEA) para la construcción de un parque híbrido eólico y solar en la comuna de Taltal, Región de Antofagasta. El proyecto, valuado en US$750 millones, tendría una vida útil de 35 años y una capacidad instalada de 539 MW, según el Estudio de Impacto Ambiental (EIA).

Registado: 13/10/2014 16:44

por V99 » 13/3/2025 10:37

yaya Escreveu:o comboio continua em andamento

British drivers abandon petrol and diesel with electric cars to 'make up over 35 per cent of sales' in March

https://www.gbnews.com/lifestyle/cars/b ... ales-march

Bom dia,

É normal isso acontecer no UK, devido ao sistema ULEZ que obriga os condutores que estejam abrangidos na área a comprar Híbridos plug-in ou elétricos senão serão taxados. Cá no Burgo o governo PS teve a tentação de aumentar o IUC para veículos com idades superiores a 15 anos e foi o que foi, fará taxar veículos acima dos 10 anos por áreas metropolitanas.
Imagine-se o novo BMW M5 por ser híbrido Plug-in tem benefícios fiscais para as empresas, coisa pouco provável em Portugal, somos mesmo pequeninos.

por trend=friend » 13/3/2025 10:20

SalvaFP Escreveu:.na NOS foi a mesma coisa sempre a reverem em baixa e ela sobe um euro e aumenta o dividendo

Há quem diga que os price targets valem zero. Para mim os do PSI abaixo de zero, ou melhor, podem ser vistos como excelentes contrarians. :D

Na bolsa nacional realmente é assim, e não é de agora. A reactividade é assustadora, nem creio que sejam motivações obscuras... Já nos EUA de um modo geral a coisa é diferente.
If you want a guarantee, buy a toaster.
Clint Eastwood

Registado: 27/8/2013 19:39

por yaya » 13/3/2025 10:17

o comboio continua em andamento

British drivers abandon petrol and diesel with electric cars to 'make up over 35 per cent of sales' in March

https://www.gbnews.com/lifestyle/cars/b ... ales-march

Registado: 28/8/2013 22:19

por SalvaFP » 13/3/2025 9:27

Novo target na EDP agora 3.4
estes analistas parecem estar sempre ao serviço de alguem...na NOS foi a mesma coisa sempre a reverem em baixa e ela sobe um euro e aumenta o dividendo
Na edp ,julgo eu, que não tem em conta que a situação da Colômbia dificilmente se repete, que o dividendo é seguro, as taxas de juro a cair trazem poupança custos e tornam o dividendo mais atrativo, e que menos investimento num clima de incerteza pode reforçar o balanço e disponibilizar mais cash para um novo programa de recompra.....o futuro o dirá

por JUKIMSUNG » 13/3/2025 0:04

Alguém tem acesso ao jogo target da EDPR?

Registado: 7/3/2007 19:42

por V99 » 12/3/2025 19:46

Boas,
Este artigo de opinião é sobre os materiais necessários para a exploração de petróleo, onde os custos irão aumentar e talvez faça repensar os custos da mesma.
Agora que Trump acabou de comprar um Tesla ficava bem colocar uns painéis e uma bateria na Casa Branca.

por yaya » 12/3/2025 19:07

V99 Escreveu:Boas,

Acho que o sonho Americano de Q"Drill, baby, Drill" não será tão linear.

Trump's tariffs on steel, aluminum to raise costs for US energy firms, experts say
Criado : 14:31
Última atualização: há 47 min.
Trump's tariffs on steel, aluminum to raise costs for US energy firms, experts say
Tariffs to increase costs for oilfield services companies

Imports of steel-dependant drilling tools from Canada, Mexico rise amid tariff concerns

Smaller producers face higher costs due to tariff impact

(Changes dateline, updates paragraph 4 to say tariffs have been imposed, adds statement from Tenaris in paragraph 14)

By Vallari Srivastava

March 12 (Reuters) - U.S. tariffs on steel and aluminum imports are poised to escalate costs for the oilfield service companies behind North America's vast energy industry, as their operations rely heavily on these metals.

Steel is essential for everything from the drilling rigs and pipelines to refineries and storage tanks provided by companies such as ChampionX and Patterson-UTI that supply the equipment and services necessary for oil-and-gas producers.

Any tariff hike is a potential hit to the operational and production costs of these businesses, half a dozen industry experts told Reuters.

U.S. President Donald Trump's increased tariffs on all steel and aluminum imports took effect earlier on Wednesday "with no exceptions or exemptions", escalating the global trade war.

"About 14% of what we buy, it comes from countries that will be impacted by tariffs," said Patterson-UTI CEO Andy Hendricks. "If you layer on tariffs, it could affect us in the low single digits in terms of our costs going up for what we do,"

Peer ChampionX has also warned of equipment costs going up due to tariffs.

A particular variety of steel, hot-rolled coil steel (HRC), is used to fashion oil country tubular goods (OCTG) - specialized pipes and tubes designed to endure high pressures, temperatures and corrosive environments.

In 2024, the U.S. imported nearly 40% of its OCTG, according to Wood Mackenzie analyst Nathan Nemeth. By January 2025, Canada and Mexico accounted for 16% of OCTG imports, hinting at buyers stockpiling ahead of potential tariffs.

Broadly, U.S. imports of steel products from Canada and Mexico in January rose more than 32% from the previous month to 1,017,644 metric tons, U.S. Census Bureau data showed.

Rystad Energy expects tariffs to spike OCTG costs by 15% year-on-year. U.S. prices of HRC are estimated to ascend to $890 per short ton in 2025, marking a 15% increase from the previous year's average price, according to S&P Global Commodity Insights analyst Ali Oktay.

"It's probably going to be harder for service companies in 2025 to maintain their activity levels and their pricing," said Mark Chapman, principal analyst for OFS Intelligence at Enverus.

Shares of Patterson-UTI and ChampionX have dropped about 16% and 3.3%, respectively, since Trump on February 11 announced plans to hike duties on steel and metal imports.

Chapman sees costs rising for Halliburton as well as firms like NOV and Tenaris , key providers of steel pipes to the petroleum industry.

While Halliburton and NOV did not respond to requests for comment, Tenaris said it was monitoring the potential impact of tariffs.

This price surge will likely be passed on to customers who operate in the exploration and production segment, particularly smaller-scale producers who are more exposed to spot market pricing.

"OCTGs represent about 8.5% of drilling and completion costs for onshore wells in the Lower 48 states. So if prices rose by 25%, about 2.1% would be added to well costs," Wood Mackenzie's Nemeth said.

Average well costs for producers in the U.S. typically range from $8 million to $9 million.

"They're (small-cap producers) at the mercy of the service providers," Chapman said. Large-scale producers such as Exxon Mobil , ConocoPhillips , EOG Resources and Diamondback , with their robust balance sheets and diversified supply chains, are better equipped to absorb these costs.

The tariffs come amid plummeting oil prices, the lowest since Russia's invasion of Ukraine disrupted supply chains. Trump's wish to achieve cheaper oil prices and increased production might not align with the profitability of producers.

Further, Venture Global , Energy Transfer and Williams Companies all warned in regulatory filings that tariffs could raise project costs, particularly construction costs related to foreign-sourced materials such as steel and aluminum.

(Reporting by Vallari Srivastava in Bengaluru, writing by Mrinalika Roy; Editing by Stephanie Kelly, Matthew Lewis and Devika Syamnath)

((mailto:Srivastava.vallari@thomsonreuters.com mailto:mrinalika.roy@thomsonreuters.com;))

Keywords: USA TRUMP/TARIFFS OFS (UPDATE 1, PIX)

O cenário das tarifas vai colocar um dilema às empresas exportadoras para o mercado americano.
Ou sobem os preços e perdem competitividade face às empresas americanas ou absorvem as tarifas e diminuem os lucros.
Ou então instalam fábricas na américa para fugir às tarifas.
Por outro lado as empresas americanas que necessitam de matéria prima importada vão enfrentar os mesmos problemas.
Por isso não é assim tão linear que as tarifas venham trazer mais inflação.

Registado: 28/8/2013 22:19

por V99 » 12/3/2025 16:23

Boas,

Acho que o sonho Americano de Q"Drill, baby, Drill" não será tão linear.

Criado : 14:31
Última atualização: há 47 min.
Tariffs to increase costs for oilfield services companies

Imports of steel-dependant drilling tools from Canada, Mexico rise amid tariff concerns

Smaller producers face higher costs due to tariff impact

(Changes dateline, updates paragraph 4 to say tariffs have been imposed, adds statement from Tenaris in paragraph 14)

By Vallari Srivastava

March 12 (Reuters) - U.S. tariffs on steel and aluminum imports are poised to escalate costs for the oilfield service companies behind North America's vast energy industry, as their operations rely heavily on these metals.

Steel is essential for everything from the drilling rigs and pipelines to refineries and storage tanks provided by companies such as ChampionX and Patterson-UTI that supply the equipment and services necessary for oil-and-gas producers.

Any tariff hike is a potential hit to the operational and production costs of these businesses, half a dozen industry experts told Reuters.

U.S. President Donald Trump's increased tariffs on all steel and aluminum imports took effect earlier on Wednesday "with no exceptions or exemptions", escalating the global trade war.

"About 14% of what we buy, it comes from countries that will be impacted by tariffs," said Patterson-UTI CEO Andy Hendricks. "If you layer on tariffs, it could affect us in the low single digits in terms of our costs going up for what we do,"

Peer ChampionX has also warned of equipment costs going up due to tariffs.

A particular variety of steel, hot-rolled coil steel (HRC), is used to fashion oil country tubular goods (OCTG) - specialized pipes and tubes designed to endure high pressures, temperatures and corrosive environments.

In 2024, the U.S. imported nearly 40% of its OCTG, according to Wood Mackenzie analyst Nathan Nemeth. By January 2025, Canada and Mexico accounted for 16% of OCTG imports, hinting at buyers stockpiling ahead of potential tariffs.

Broadly, U.S. imports of steel products from Canada and Mexico in January rose more than 32% from the previous month to 1,017,644 metric tons, U.S. Census Bureau data showed.

Rystad Energy expects tariffs to spike OCTG costs by 15% year-on-year. U.S. prices of HRC are estimated to ascend to $890 per short ton in 2025, marking a 15% increase from the previous year's average price, according to S&P Global Commodity Insights analyst Ali Oktay.

"It's probably going to be harder for service companies in 2025 to maintain their activity levels and their pricing," said Mark Chapman, principal analyst for OFS Intelligence at Enverus.

Shares of Patterson-UTI and ChampionX have dropped about 16% and 3.3%, respectively, since Trump on February 11 announced plans to hike duties on steel and metal imports.

Chapman sees costs rising for Halliburton as well as firms like NOV and Tenaris , key providers of steel pipes to the petroleum industry.

While Halliburton and NOV did not respond to requests for comment, Tenaris said it was monitoring the potential impact of tariffs.

This price surge will likely be passed on to customers who operate in the exploration and production segment, particularly smaller-scale producers who are more exposed to spot market pricing.

"OCTGs represent about 8.5% of drilling and completion costs for onshore wells in the Lower 48 states. So if prices rose by 25%, about 2.1% would be added to well costs," Wood Mackenzie's Nemeth said.

Average well costs for producers in the U.S. typically range from $8 million to $9 million.

"They're (small-cap producers) at the mercy of the service providers," Chapman said. Large-scale producers such as Exxon Mobil , ConocoPhillips , EOG Resources and Diamondback , with their robust balance sheets and diversified supply chains, are better equipped to absorb these costs.

The tariffs come amid plummeting oil prices, the lowest since Russia's invasion of Ukraine disrupted supply chains. Trump's wish to achieve cheaper oil prices and increased production might not align with the profitability of producers.

Further, Venture Global , Energy Transfer and Williams Companies all warned in regulatory filings that tariffs could raise project costs, particularly construction costs related to foreign-sourced materials such as steel and aluminum.

(Reporting by Vallari Srivastava in Bengaluru, writing by Mrinalika Roy; Editing by Stephanie Kelly, Matthew Lewis and Devika Syamnath)

((mailto:Srivastava.vallari@thomsonreuters.com mailto:mrinalika.roy@thomsonreuters.com;))

Keywords: USA TRUMP/TARIFFS OFS (UPDATE 1, PIX)

por PIKAS » 12/3/2025 15:25

Parece que a zona dos 3,20€ são uma barreira a considerar. São já 3 toques e uma dificuldade enorme em ultrapassar.
Cumprimentos,

Registado: 23/8/2006 18:53

por SalvaFP » 12/3/2025 15:22

para cima caminho.
Os resultados 1 trimestre devem ser bons, o dividendo sustentável, a queda do investimento pode suportar um aumento do buyback

por JUKIMSUNG » 12/3/2025 12:44

Estou para saber é qual vai ser o rombo da venda dos projectos off-shore. Sabendo o que aconteceu na Colômbia é de esperar mais um desastre.

Registado: 7/3/2007 19:42

por PIKAS » 12/3/2025 10:49

Apramg Escreveu:Acho que merece um tópico novo a total indiferença da bolsa em relação à queda do governo.
Era uma queda pré-anunciada, não há efeito surpresa. Se havia algo a descontar isso já foi descontado.
Mas mesmo assim, o PSIzinho está perto da linha de água e os mercados europeus sobem razoavelmente bem.
Cumprimentos,

Registado: 23/8/2006 18:53

Próximo

Quem está ligado:
Utilizadores a ver este Fórum: Bing [Bot], Carlos73, carlosdsousa, Google [Bot], Google Adsense [Bot], Goya777, iniciado1, m-m, malakas, Manchini888, MR32, OCTAMA, Phil2014, trilhos2006, VALHALLA, vinas1976, zulu404 e 136 visitantes