Kass: "Kass Katch: Short QQQ"
19 mensagens
|Página 1 de 1
Long AAPL/short QQQ está a dar 18% este ano
Long AAPL/Short SPY está a dar 25% este ano
Até já fizeram um índice
AVSPY: Use Alpha Index Options to Trade AAPL
Long AAPL/Short SPY está a dar 25% este ano
Até já fizeram um índice

AVSPY: Use Alpha Index Options to Trade AAPL
Artigos e estudos: Página repositório dos meus estudos e análises que vou fazendo. Regularmente actualizada. É costume pelo menos mais um estudo por semana. Inclui a análise e acompanhamento das carteiras 4 e 8Fundos.
Portfolio Analyser: Ferramenta para backtests de Fundos e ETFs Europeus
"We don’t need a crystal ball to be successful investors. However, investing as if you have one is almost guaranteed to lead to sub-par results." The Irrelevant Investor
"We don’t need a crystal ball to be successful investors. However, investing as if you have one is almost guaranteed to lead to sub-par results." The Irrelevant Investor
Isso é algo que eu faço.
Carteira de empresas Value e baratas.
Quando o mercado está positivo deixo-me ficar unhedged quando tenho um sinal negativo no mercado, hedge do portfolio shortando o respectivo benchmark.
Poupo comissões, impostos, etc.
Carteira de empresas Value e baratas.
Quando o mercado está positivo deixo-me ficar unhedged quando tenho um sinal negativo no mercado, hedge do portfolio shortando o respectivo benchmark.
Poupo comissões, impostos, etc.
- Registado: 18/12/2009 18:54
Mas daqui podes passar para "trades" mais evoluídos como SPY Vs QQQ que nos últimos 5 anos te daria cerca de 40% acumulados!! Aqui já poderás começar a fazer coisas engraçadas sem te preocupares com a falência ou underperformance de uma empresa em especial. Teorias... Teorias!! As ideias são mais que muitas...
Tem tudo a haver com Hedging, só isso!! No caso AAPL Vs SPY é a melhor forma de apostares na empresa "cobrires" o risco de mercado. Imagina que eu acredito numa empresa mas não quero correr o risco comprar acções porque tenho medo de um 2008. Mas sei que a empresa é bem gerida, mas de qualquer forma também sei que se houver outro 2008 as acções da empresa vão descer. Tendo em consideração que eu quero apenas apostar na empresa e não no mercado como um todo fazeres Hedge do risco de mercado pode e faz sentido!!
Podes fazer este tipo de trades tb com diferentes sectores etc...

Tem tudo a haver com Hedging, só isso!! No caso AAPL Vs SPY é a melhor forma de apostares na empresa "cobrires" o risco de mercado. Imagina que eu acredito numa empresa mas não quero correr o risco comprar acções porque tenho medo de um 2008. Mas sei que a empresa é bem gerida, mas de qualquer forma também sei que se houver outro 2008 as acções da empresa vão descer. Tendo em consideração que eu quero apenas apostar na empresa e não no mercado como um todo fazeres Hedge do risco de mercado pode e faz sentido!!
Podes fazer este tipo de trades tb com diferentes sectores etc...
Artigos e estudos: Página repositório dos meus estudos e análises que vou fazendo. Regularmente actualizada. É costume pelo menos mais um estudo por semana. Inclui a análise e acompanhamento das carteiras 4 e 8Fundos.
Supermann Escreveu:Muito cuidado com essas análises ao passado.
Essa estratégia é dificil de replicar porque lá está tens que estar longo numa acção que avance mais que o índice.
A questão prende-se irá a Apple continuar com overperformance? Tanto pode acontecer como não.
Esse pair trade funcionaria com qualquer acção que eu olhasse para o passado e tivesse crescido e bem.
Microsoft, Apple, Baidu, Google, Maastercard, Yahoo, etc etc.
True... Por isso nunca a usei, nem pretendo usar! Nem recomendo que ng use com muito capital, só para "brincar". De novo são apenas estratégias teóricas que podem, ou não, dar $$... Senão era fácil ser rico

Muito cuidado com essas análises ao passado.
Essa estratégia é dificil de replicar porque lá está tens que estar longo numa acção que avance mais que o índice.
A questão prende-se irá a Apple continuar com overperformance? Tanto pode acontecer como não.
Esse pair trade funcionaria com qualquer acção que eu olhasse para o passado e tivesse crescido e bem.
- Registado: 18/12/2009 18:54
Figueiraa1 Escreveu:Boa tarde VG,
A altura de entrada é importante ou nem por isso?
Abraço,
Figueira
Teoricamente não deverá ser importante. Coisas que podem atrapalhar o sistema são essencialmente duas: Resultados da AAPL, o que não acontecerá em breve, ou um rebalanceamento do peso de AAPL nos índices que pode deprimir o preço da acção no curto prazo.
http://macmagazine.com.br/2012/02/15/resultados-financeiros-e-tamanho-da-apple-comecam-a-atrapalhar-o-indice-sp-500/
http://online.wsj.com/article_email/SB10001424052970204062704577223513581427728-lMyQjAxMTAyMDEwNTExNDUyWj.html
P.S. Devido ao peso da AAPL no QQQ deverás também considerar Shortar SPY. Os 10% que o "Sistema" Long AAPL/Short QQQ está a dar este ano, no caso de Long AAPL/Short SPY passam a 15%

Figueiraa1 Escreveu:Utilizando essa estratégia nos últimos 10 anos qual teria sido a rentabilidade?
Algo do tipo 30% ao ano

Estas estratégias de hedging não funcionam a muito longo prazo, terias de fazer rebalanceamento anual da carteira todos os anos para que o peso em AAPL fosse o mesmo que em QQQ! Também se tem de ter em consideração se usavas ou não alavancagem para fazer este "trade". Uma vez que estamos a fazer hedging o uso de 100% do capital em AAPL long e 100% curto em QQQ é bastante razoável e praticamente duplicava a rentabilidade. Não seria impossível estarmos a falar de rentabilidades na ordem dos 50% com alguma alavancagem.
Em 2011 este trade dava-te 25%. Em 2010 teria dado 45%, Isto para não falar em 2009 que teria dado algo tipo 90%. Isto com as regras de rebalaceamento anual de que falei e o uso de 200% do capital. Este ano esta estratégia vai já com 10%

Podes ver aqui de uma forma muito rudimentar quanto o "Sistema" te daria: [url]http://finance.yahoo.com/echarts?s=AAPL+Interactive#chart2:symbol=aapl;range=1y;compare=^ixic;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined[/url]. É só medires a diferença. Dá-te +/- a rentabilidade que terias com uso de 200% do capital. A tua rentabilidade é sempre a diferença +/-. Ou seja se a aapl descer 10% mas o QQQ descer 15% tu ganhas 5%. A tua "linha de rentabilidade" super suave. Em 2008 mesmo coom a queda de 40% da AAPL esta estratégia daria cerca de 10% pk QQQ caiu 50%+.
Estas estratégias de hedging são a verdadeira razão pela qual os Hedge Funds se chamam Hedge Funds. Isto foi o que o criador dos Hedge funds nos anos 50 fez e deveria ser a essência dos mesmos. Hoje os Hedge funds não são mais que "Alternative Asset Managers" ou "Total Return Funds" porque o mandato deixou de ser fazer Hedge para ter apenas rentabilidade.
Deixo o link de uma pessoa que usou muito estas estratégias e deixou os mesmo ensinamentos a muitas pessoas que agora tem Hedge Funds:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiger_Management
zecatreca Escreveu:Além das divergencias, o que achas do aumento de volume neste patamar desde o dia 15 de Fevereiro?
Abraço
Já te respondi à mensagem privada sobre esta questão e partilho com todos também. Foi o anúncio ou rumor, como se queira chamar, da revisão do peso da AAPL no QQQ. No tópico da Apple dei conta disso "Apple Spike Lower Attributed to QQQ Rebalance"
Um abraço,
AC Investor Blog
www.ac-investor.blogspot.com -
Análises Técnicas de activos cotados em Wall Street. Os artigos do AC Investor podem também ser encontrados diariamente nos portais financeiros, Daily Markets, Benzinga, Minyanville, Solar Feeds e Wall Street Pit, sendo editor e contribuidor. Segue-me também no Twitter : http://twitter.com/#!/ACInvestorBlog e subscreve a minha newsletter.
Análises Técnicas de activos cotados em Wall Street. Os artigos do AC Investor podem também ser encontrados diariamente nos portais financeiros, Daily Markets, Benzinga, Minyanville, Solar Feeds e Wall Street Pit, sendo editor e contribuidor. Segue-me também no Twitter : http://twitter.com/#!/ACInvestorBlog e subscreve a minha newsletter.
AC Investor Blog Escreveu:Não querendo interferir no conteúdo do artigo, pois acho-o bastante interessante, com tantas Big-caps a entrarem em Breakout neste momento, e com o inflow em niveis elevados, entradas curtas só mesmo para um swing trade, pois o risco está do lado curto. Em termos técnicos as divergências negativas existem e estão lá, mas perante a força que temos vindo a ver, podem não ter significado nenhum. Em termos de longo-prazo continuo Longo, mas é possivel acontecer uma correcção nestes niveis, mas pouco duradoura.
Além das divergencias, o que achas do aumento de volume neste patamar desde o dia 15 de Fevereiro?
Abraço
Não querendo interferir no conteúdo do artigo, pois acho-o bastante interessante, com tantas Big-caps a entrarem em Breakout neste momento, e com o inflow em niveis elevados, entradas curtas só mesmo para um swing trade, pois o risco está do lado curto. Em termos técnicos as divergências negativas existem e estão lá, mas perante a força que temos vindo a ver, podem não ter significado nenhum. Em termos de longo-prazo continuo Longo, mas é possivel acontecer uma correcção nestes niveis, mas pouco duradoura.
Deixo-vos aqui um gráfico do sector tecnológico que dá que pensar....
Deixo-vos aqui um gráfico do sector tecnológico que dá que pensar....
- Anexos
-
- sc.jpg (37.27 KiB) Visualizado 3694 vezes
AC Investor Blog
VirtuaGod Escreveu:Atomez Escreveu:Short no NASDAQ e longo em AAPL?
Parece um contrasenso...
Se fizesses isso nos últimos 10 anos estavas rico com uma "Linha de rentabilidade" LINDA.. nem tinhas sentido 2008, mesmo com a queda de 50% nas acções da APPL. Lembro-me de ter dito essa técnica a um amigo há cerca de 2 anos, pena não seguir o que digo às vezes (foi tipo sessão de brainstorming)!!
Utilizando essa estratégia nos últimos 10 anos qual teria sido a rentabilidade?
A Woman is the most valuable asset a man will ever own, it's only a shame that some of us only realise that when she is gone..
Atomez Escreveu:Short no NASDAQ e longo em AAPL?
Parece um contrasenso...
Se fizesses isso nos últimos 10 anos estavas rico com uma "Linha de rentabilidade" LINDA.. nem tinhas sentido 2008, mesmo com a queda de 50% nas acções da APPL. Lembro-me de ter dito essa técnica a um amigo há cerca de 2 anos, pena não seguir o que digo às vezes (foi tipo sessão de brainstorming)!!
Boa tarde Ulisses.
Acompanhei a tua entrada no dia 14 de Fevereiro(dia do teu primeiro post a comunicar que entraste curto no QQQ).
Quais as razoes que te levaram a entrar? apenas o que está descrito no texto?
Não esperavas 1º por um aumento de volume(dia 15 fevereiro) ou, estavas a antecipar uma divergencia em algum indicador tal como o rsi(ou mesmo um overbougth)?
Mantens a tua posição?
Já agora onde colocarias o stop? 1%-2% acima do ultimo maximo?
Obrigado e bom fim de semana
Acompanhei a tua entrada no dia 14 de Fevereiro(dia do teu primeiro post a comunicar que entraste curto no QQQ).
Quais as razoes que te levaram a entrar? apenas o que está descrito no texto?
Não esperavas 1º por um aumento de volume(dia 15 fevereiro) ou, estavas a antecipar uma divergencia em algum indicador tal como o rsi(ou mesmo um overbougth)?
Mantens a tua posição?
Já agora onde colocarias o stop? 1%-2% acima do ultimo maximo?
Obrigado e bom fim de semana
- Anexos
-
- qqq 19-2-2012.png (51.91 KiB) Visualizado 3773 vezes
Ulisses Pereira Escreveu:Mas olha que se fosse a estratégia que referiste até faria sentido para alguém que acredita na AAPL, mas que não sabem bem o "mood" dos mercados e faz "hedging" com uma posição curta no Nasdaq.
Bem visto
As pessoas são tão ingénuas e tão agarradas aos seus interesses imediatos que um vigarista hábil consegue sempre que um grande número delas se deixe enganar.
Niccolò Machiavelli
http://www.facebook.com/atomez
Niccolò Machiavelli
Ele não está longo em AAPL. Aquela referência que ali aparece foi a estratégia que ele aconselhou na sua lista de surpresas publicada há 2 meses atrás.
Mas olha que se fosse a estratégia que referiste até faria sentido para alguém que acredita na AAPL, mas que não sabem bem o "mood" dos mercados e faz "hedging" com uma posição curta no Nasdaq.
Um abraço,
Ulisses
Mas olha que se fosse a estratégia que referiste até faria sentido para alguém que acredita na AAPL, mas que não sabem bem o "mood" dos mercados e faz "hedging" com uma posição curta no Nasdaq.
Um abraço,
Ulisses
Short no NASDAQ e longo em AAPL?
Parece um contrasenso...
Parece um contrasenso...
As pessoas são tão ingénuas e tão agarradas aos seus interesses imediatos que um vigarista hábil consegue sempre que um grande número delas se deixe enganar.
Niccolò Machiavelli
Niccolò Machiavelli
Kass: "Kass Katch: Short QQQ"
Excelente artigo do Doug Kass com o qual estou de acordo em muitos aspectos e que me fazem nesta altura ter uma posição curta sobre o QQQ.
Um abraço,
Ulisses
"Kass Katch: Short QQQ"
By DOUG KASS
FEB 14, 2012
10:00 AM EST
This commentary originally appeared at 9:04 a.m. EST on Feb. 14 on Real Money Pro -- for access to all of legendary hedge fund manager Doug Kass's strategies and commentaries, click here.
"What the wise man does in the beginning, the fool does in the end."
-- Warren Buffett
Last night on "Fast Money," with Mel, Dan, Guy, Karen and Joe, I raised concerns regarding the Nasdaq market, and I have taken a short position in the PowerShares QQQ (QQQ).
Let's go to the tape.
The NBA Market -- Nothing But Apple
With apologies to the New York Knicks' Jeremy Lin, Apple (AAPL) shares have been nothing short of "Lin-tastic."
Apple's stock is a phenomenon unto itself -- it has taken over clear dominance as the largest-cap stock -- but enthusiasm has a downside.
It has now started to move in a semi-parabolic way, and it has begun to detach itself from the action of the broader markets.
Some in the media are now even projecting that Apple will become the first trillion-dollar-cap stock. The last time this happened was the forecast in early 2000 that Cisco (CSCO), which reached a market cap of nearly $600 billion, would become the first trillion-dollar company. We all recognize that Cisco was far more overvalued back then than Apple will ever be, but it did proceed to fall 85% to an equity capitalization of less than $100 billion.
These are all warning signs, which, combined with some other factors listed below, have encouraged me to short the Nasdaq.
Technical Moorings Weakening
The Nasdaq's market's breadth has started to diminish (often a sign of a potential top), as a few (and narrowing field of) high-profile stocks seems to be responsible for most of the recent advance.
As I mentioned on "Fast Money" last night, Bob Farrell (Merrill Lynch's legendary technical analysts) has taught us all to be careful when breadth narrows and divergences develop.
On that subject, "Fast Money" panelist Dan Nathan's Risk Reversal blog had some interesting observations on the number of new highs yesterday that underscore the developing S&P 500 divergences:
This is an interesting chart. It shows the SPX vs. a composite index of new 52-week highs across all U.S. exchanges. Today's reading, with the SPX at 1351, is 183 new highs. Back in May, at the highs, the reading was 1200. In July, before we collapsed, it was above 800. This shows the lack of market breadth as we make new highs on the year and how narrow this rally is focused amongst some names like XOM and AAPL. The market would need greater breadth normally to hold these levels and make higher highs. If that doesn't happen, we may be due for a pullback. Something to keep an eye on.
Here are some more technical issues specifically facing the Nasdaq:
Some larger-cap stocks have begun to underperform -- Amazon (AMZN), Oracle (ORCL) and so on.
The Philadelphia Stock Exchange Semiconductor Index is now weakening -- another technical divergence.
Tech, on the shoulders of Apple, is now over 20% of the S&P 500 -- a level that has been repelled over time.
Leading old-tech stocks Microsoft (MSFT) and Intel (INTC) are now approaching former rally highs (made in 2008 and 2004, respectively), and both are at similar percentages above their 200-day moving averages that have historically marked intermediate-term highs.
Three Thin-Reed Indicators That Suggest Caution
The combined market capitalization of Google (GOOG) at $200 billion and Microsoft at $257 billion is less than Apple's capitalization at $475 billion.
The combined market capitalization of each of Apple's key vendor rivals -- Samsung, Nokia (NOK), HTC, Motorola Mobility (MMI), Research In Motion (RIMM), Sony (SNE) and LG -- stands at $235 billion (less than half Apple's capitalization).
The 17 brands that make up Apple's smartphone competition have a total market capitalization that falls about $100 billion short of Apple's current equity value.
Let's now take a look at a chart of Apple's shares measured against its moving averages.
Apple (AAPL)
Source: Bloomberg
View Chart » View in New Window »
The relationship is stretched, unprecedented and probably not sustainable.
Finally, a couple of months ago, I made Apple one of my "15 Surprises for 2012":
Surprise No. 10: Despite the advance in the U.S. stock market, high-beta stocks underperform.Though counterintuitive within the framework of a new bull-market leg, the market's lowfliers (low multiple, slower growth) become market highfliers, as their P/E ratios expand.
With the exception of Apple, the highfliers -- Priceline (PCLN), Baidu (BIDU),Google, Amazon and the like -- disappoint. Apple's share price rises above $550, however, based on continued above-consensus volume growth in the iPhone and iPad. Profit forecasts for 2012 rise to $45 a share (up 60%). In the second quarter, Apple pays a $20-a-share special cash dividend, introduces a regular $1.25-a-share quarterly dividend and splits its shares 10-1. Apple becomes the AT&T (T) of a previous investing generation, a stock now owned by this generation's widows and orphans.
Strategy: Long Apple (common and calls).
My seemingly outlandish prediction for Apple's 2012 earnings ($45 share) and share price (over $550) back in December 2011 no longer seems so outlandish. Indeed, upward and onward (for Apple) is now a generally accepted viewpoint.
One cannot know how far the heavily weighted Nasdaq Apple's shares might rally to, but some of the observations I have made regarding what is going on within and surrounding Apple (in the S&P 500 and in the Nasdaq) suggests that the time to short technology might be soon at hand.
At the time of publication, Doug Kass was short QQQ.
Um abraço,
Ulisses
"Kass Katch: Short QQQ"
By DOUG KASS
FEB 14, 2012
10:00 AM EST
This commentary originally appeared at 9:04 a.m. EST on Feb. 14 on Real Money Pro -- for access to all of legendary hedge fund manager Doug Kass's strategies and commentaries, click here.
"What the wise man does in the beginning, the fool does in the end."
-- Warren Buffett
Last night on "Fast Money," with Mel, Dan, Guy, Karen and Joe, I raised concerns regarding the Nasdaq market, and I have taken a short position in the PowerShares QQQ (QQQ).
Let's go to the tape.
The NBA Market -- Nothing But Apple
With apologies to the New York Knicks' Jeremy Lin, Apple (AAPL) shares have been nothing short of "Lin-tastic."
Apple's stock is a phenomenon unto itself -- it has taken over clear dominance as the largest-cap stock -- but enthusiasm has a downside.
It has now started to move in a semi-parabolic way, and it has begun to detach itself from the action of the broader markets.
Some in the media are now even projecting that Apple will become the first trillion-dollar-cap stock. The last time this happened was the forecast in early 2000 that Cisco (CSCO), which reached a market cap of nearly $600 billion, would become the first trillion-dollar company. We all recognize that Cisco was far more overvalued back then than Apple will ever be, but it did proceed to fall 85% to an equity capitalization of less than $100 billion.
These are all warning signs, which, combined with some other factors listed below, have encouraged me to short the Nasdaq.
Technical Moorings Weakening
The Nasdaq's market's breadth has started to diminish (often a sign of a potential top), as a few (and narrowing field of) high-profile stocks seems to be responsible for most of the recent advance.
As I mentioned on "Fast Money" last night, Bob Farrell (Merrill Lynch's legendary technical analysts) has taught us all to be careful when breadth narrows and divergences develop.
On that subject, "Fast Money" panelist Dan Nathan's Risk Reversal blog had some interesting observations on the number of new highs yesterday that underscore the developing S&P 500 divergences:
This is an interesting chart. It shows the SPX vs. a composite index of new 52-week highs across all U.S. exchanges. Today's reading, with the SPX at 1351, is 183 new highs. Back in May, at the highs, the reading was 1200. In July, before we collapsed, it was above 800. This shows the lack of market breadth as we make new highs on the year and how narrow this rally is focused amongst some names like XOM and AAPL. The market would need greater breadth normally to hold these levels and make higher highs. If that doesn't happen, we may be due for a pullback. Something to keep an eye on.
Here are some more technical issues specifically facing the Nasdaq:
Some larger-cap stocks have begun to underperform -- Amazon (AMZN), Oracle (ORCL) and so on.
The Philadelphia Stock Exchange Semiconductor Index is now weakening -- another technical divergence.
Tech, on the shoulders of Apple, is now over 20% of the S&P 500 -- a level that has been repelled over time.
Leading old-tech stocks Microsoft (MSFT) and Intel (INTC) are now approaching former rally highs (made in 2008 and 2004, respectively), and both are at similar percentages above their 200-day moving averages that have historically marked intermediate-term highs.
Three Thin-Reed Indicators That Suggest Caution
The combined market capitalization of Google (GOOG) at $200 billion and Microsoft at $257 billion is less than Apple's capitalization at $475 billion.
The combined market capitalization of each of Apple's key vendor rivals -- Samsung, Nokia (NOK), HTC, Motorola Mobility (MMI), Research In Motion (RIMM), Sony (SNE) and LG -- stands at $235 billion (less than half Apple's capitalization).
The 17 brands that make up Apple's smartphone competition have a total market capitalization that falls about $100 billion short of Apple's current equity value.
Let's now take a look at a chart of Apple's shares measured against its moving averages.
Apple (AAPL)
Source: Bloomberg
View Chart » View in New Window »
The relationship is stretched, unprecedented and probably not sustainable.
Finally, a couple of months ago, I made Apple one of my "15 Surprises for 2012":
Surprise No. 10: Despite the advance in the U.S. stock market, high-beta stocks underperform.Though counterintuitive within the framework of a new bull-market leg, the market's lowfliers (low multiple, slower growth) become market highfliers, as their P/E ratios expand.
With the exception of Apple, the highfliers -- Priceline (PCLN), Baidu (BIDU),Google, Amazon and the like -- disappoint. Apple's share price rises above $550, however, based on continued above-consensus volume growth in the iPhone and iPad. Profit forecasts for 2012 rise to $45 a share (up 60%). In the second quarter, Apple pays a $20-a-share special cash dividend, introduces a regular $1.25-a-share quarterly dividend and splits its shares 10-1. Apple becomes the AT&T (T) of a previous investing generation, a stock now owned by this generation's widows and orphans.
Strategy: Long Apple (common and calls).
My seemingly outlandish prediction for Apple's 2012 earnings ($45 share) and share price (over $550) back in December 2011 no longer seems so outlandish. Indeed, upward and onward (for Apple) is now a generally accepted viewpoint.
One cannot know how far the heavily weighted Nasdaq Apple's shares might rally to, but some of the observations I have made regarding what is going on within and surrounding Apple (in the S&P 500 and in the Nasdaq) suggests that the time to short technology might be soon at hand.
At the time of publication, Doug Kass was short QQQ.
19 mensagens
|Página 1 de 1
Quem está ligado:
Utilizadores a ver este Fórum: Google [Bot], macau5m e 165 visitantes