"O GRITO" de Munch roubado - Oferecem recompensa
7 mensagens
|Página 1 de 1
Aqui esta o ladrao.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... eName=WDVW
This famous painting has recently made headlines after it was stolen in Norway along with Edvard Munch's other masterpiece ''The Scream.'' I'm not selling "The Scream", but I do have the "Madonna" showing a mysterious, raven-haired woman with bare breasts, up for auction. Taped to the back of the picture frame is the text: COPYRIGHT: MUNCHFORLAGET A/S MADONNA
OSLO KOMMUNES KUNSTSAMLINGER
The picture is 9" x 12", framed with a glass top. Now that I have the original I wont be needing this print.
This famous painting has recently made headlines after it was stolen in Norway along with Edvard Munch's other masterpiece ''The Scream.'' I'm not selling "The Scream", but I do have the "Madonna" showing a mysterious, raven-haired woman with bare breasts, up for auction. Taped to the back of the picture frame is the text: COPYRIGHT: MUNCHFORLAGET A/S MADONNA
OSLO KOMMUNES KUNSTSAMLINGER
The picture is 9" x 12", framed with a glass top. Now that I have the original I wont be needing this print.
-
Viana
Quem quiser pode ver a obra neste link:
http://www.museumsnett.no/nasjonalgalle ... 00939.html
Eu digo que a única coisa que lhe dá valor é o mercado da arte, mesmo ... ehehe. Fora isso, possivelmente não valeria o espaço que ocupa.
http://www.museumsnett.no/nasjonalgalle ... 00939.html
Eu digo que a única coisa que lhe dá valor é o mercado da arte, mesmo ... ehehe. Fora isso, possivelmente não valeria o espaço que ocupa.
"Nem tudo o que pode ser contado conta, e nem tudo o que conta pode ser contado.", Albert Einstein
Incognitus, www.******.com
Incognitus, www.******.com
- Mensagens: 3255
- Registado: 6/11/2002 19:27
tambem nao gosto
mas marca um estilo marcante e garanto niguem fica indiferente ao quadro, mais näo seja pelo desespero que trasmite. No museu do Prado em Madrid tens quadros que representam a pintura negra e esses sim, sáo horrivelmente chocantes.
So para lembrar: É a segunda vez que roubam "O Grito" no museu de Oslo. Da primeira vez recuperam a peça, vamos ver desta.
Todos especulam sobre um pedido de resgate a peça. As unicas razoes apontadas par ao roubou säo essas ou entao uma aposta entre criminosos.
Vamos ver o seguinte. O Munch fez umas litografias "woodcuts" da Madonna que neste momento devem estar atingir valores incriveis no mercado. Penso que antes do roubo valeriam entre 6.000 a 10.000 Euros, agora podem atingir o dobro.
So para lembrar: É a segunda vez que roubam "O Grito" no museu de Oslo. Da primeira vez recuperam a peça, vamos ver desta.
Todos especulam sobre um pedido de resgate a peça. As unicas razoes apontadas par ao roubou säo essas ou entao uma aposta entre criminosos.
Vamos ver o seguinte. O Munch fez umas litografias "woodcuts" da Madonna que neste momento devem estar atingir valores incriveis no mercado. Penso que antes do roubo valeriam entre 6.000 a 10.000 Euros, agora podem atingir o dobro.
-
Viana
Bem, se não existisse mercado de arte e eu tivesse esse quadro, era daquelas coisas que eu "reciclava" dando a alguém de quem não gostasse particularmente, no Natal.
"Nem tudo o que pode ser contado conta, e nem tudo o que conta pode ser contado.", Albert Einstein
Incognitus, www.******.com
Incognitus, www.******.com
- Mensagens: 3255
- Registado: 6/11/2002 19:27
Só num espírito cómico, olha que 12000 EUR já é bastante por aquele desenho horrível ... ehehe. (estou-me a lembrar do dito de memória, sem o mercado louco da arte, não o queria cá em casa).
"Nem tudo o que pode ser contado conta, e nem tudo o que conta pode ser contado.", Albert Einstein
Incognitus, www.******.com
Incognitus, www.******.com
- Mensagens: 3255
- Registado: 6/11/2002 19:27
"O GRITO" de Munch roubado - Oferecem recompensa
O famoso quadro do Munch o Grito e outro do mesmo artista que näo ouvi o nome foram roubados.
Uma revista oferece uma recompensa de 12.000Euros pela recuperaçäo dos quadros.
RIDICULO.
1- O valor das obras é incalculavel, alias por isso näo tem seguro. Assim 12.000Euros é muito pouco. Chega mesmo a desvalorizar a importancia das obras.
2- Um quadro desses náo esta ao alcance de qualquer carteira, nem mesmo roubado, assim so alguns estarao disposto a comprar. Alguem com muito dinheiro que adore Munch e disposto assumir o risco de ser receptor de uma peça roubada. (certamente nao o vao vender no EBAY)
3- Vale mais um certificado de autenticidade de um quadro destes do que o quadro em si. Ha boas falsificaçóes de que náo se nota a diferença a olho vivo. Dai que deverao ter de autenticar o quadrojunto de especialista, que sáo poucos.
The Scream, 1893
Tempera and pastel on board. 91 x 73.5 cm.
Signed lower left: E. Munch 1893
Presented in 1910 by Olaf Schou
NG.M.00939
Edvard Munch's most famous work has gained enormously in popularity, especially since World War II. Perhaps the existential fear here rendered by the artist has become more widespread in recent decades?
In the foreground, on a road with a railing along it, we see a figure: his hands raised to his head, eyes staring, mouth gaping. Further back are two gentlemen in top hats, and behind them a landscape of fjord and hills. The first time Munch described the experience which gave rise to this painting was in Nice, writing in his literary diary. The entry for 22 January 1892 reads:
"I was walking along the road with two friends.
The sun was setting.
I felt a breath of melancholy -
Suddenly the sky turned blood-red.
I stopped, and leaned against the railing, deathly tired -
looking out across the flaming clouds that hung like blood and a sword
over the blue-black fjord and town.
My friends walked on - I stood there, trembling with fear.
And I sensed a great, infinite scream pass through nature."
When art historians call Munch, together with artists like Van Gogh, "the founder of Expressionism", it is because of a picture such as The Scream. The work depicts not so much an incident or a landscape as a state of mind. The drama is an inner one, and yet the subject is firmly anchored in the topography of Oslo - the view is from Nordstrand towards the two bays at the head of the Oslofjord, with Holmenkollen in the background. The evening landscape has been distilled into an abstract rhythm of wavy lines. The road with its railing, leading diagonally inwards, creates a powerful pull of perspective in the composition, and intensifies the disquieting atmosphere in the picture.
Several sketches and preparatory studies for this painting survive. The motif also features in Munch's graphic works.
Uma revista oferece uma recompensa de 12.000Euros pela recuperaçäo dos quadros.
RIDICULO.
1- O valor das obras é incalculavel, alias por isso näo tem seguro. Assim 12.000Euros é muito pouco. Chega mesmo a desvalorizar a importancia das obras.
2- Um quadro desses náo esta ao alcance de qualquer carteira, nem mesmo roubado, assim so alguns estarao disposto a comprar. Alguem com muito dinheiro que adore Munch e disposto assumir o risco de ser receptor de uma peça roubada. (certamente nao o vao vender no EBAY)
3- Vale mais um certificado de autenticidade de um quadro destes do que o quadro em si. Ha boas falsificaçóes de que náo se nota a diferença a olho vivo. Dai que deverao ter de autenticar o quadrojunto de especialista, que sáo poucos.
The Scream, 1893
Tempera and pastel on board. 91 x 73.5 cm.
Signed lower left: E. Munch 1893
Presented in 1910 by Olaf Schou
NG.M.00939
Edvard Munch's most famous work has gained enormously in popularity, especially since World War II. Perhaps the existential fear here rendered by the artist has become more widespread in recent decades?
In the foreground, on a road with a railing along it, we see a figure: his hands raised to his head, eyes staring, mouth gaping. Further back are two gentlemen in top hats, and behind them a landscape of fjord and hills. The first time Munch described the experience which gave rise to this painting was in Nice, writing in his literary diary. The entry for 22 January 1892 reads:
"I was walking along the road with two friends.
The sun was setting.
I felt a breath of melancholy -
Suddenly the sky turned blood-red.
I stopped, and leaned against the railing, deathly tired -
looking out across the flaming clouds that hung like blood and a sword
over the blue-black fjord and town.
My friends walked on - I stood there, trembling with fear.
And I sensed a great, infinite scream pass through nature."
When art historians call Munch, together with artists like Van Gogh, "the founder of Expressionism", it is because of a picture such as The Scream. The work depicts not so much an incident or a landscape as a state of mind. The drama is an inner one, and yet the subject is firmly anchored in the topography of Oslo - the view is from Nordstrand towards the two bays at the head of the Oslofjord, with Holmenkollen in the background. The evening landscape has been distilled into an abstract rhythm of wavy lines. The road with its railing, leading diagonally inwards, creates a powerful pull of perspective in the composition, and intensifies the disquieting atmosphere in the picture.
Several sketches and preparatory studies for this painting survive. The motif also features in Munch's graphic works.
-
Viana
7 mensagens
|Página 1 de 1
Quem está ligado:
Utilizadores a ver este Fórum: Google [Bot] e 187 visitantes